[ux_image id=”1604″ image_size=”original”]

[gap]

۵۰ ایده برای کسب وکار اینترنتی

شاید بارها وبارها درباره ایده های کسب وکار اینترنتی دچار گمراهی شده اید. شاید هزاران بار برایتان پیش آمده که این همه ایده در دنیای تجارت الکترونیک یا کسب وکارهای اینترنتی، از کجا آمده اند؟ آیا من هم می توانم به چنین ایده هایی برسم؟ آیا من هم می توانم ایده ای برای کسب وکار داشته باشم؟

ما در این رسانه آموزشی می خواهیم به شما آموزش بدهیم که این دنیا آنقدرهم که فکر می کنید، پیچیده نیست. شاید این سوال هم برایتان پیش بیاید که سرمایه ای برای شروع نداریم، چه باید کرد؟ برای تمامی سوالات شما، پاسخی در دست داریم.

چند مساله مهم درباره ایده های اینترنتی

همگی ما دربدو شروع به بازار کسب وکارهای اینترنتی، یک بازدارنده ذهنی داریم. فرقی نمی کند درحال حاضر در چه جایگاهی قرار دارید. مهم این است از کجا باید شروع کنید! این مسائل معمولا بین صاحبین استارت آپ و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ رایج است. پس نگران نباشید.

  • آیا فکر می کنید واقعا استارت آپ های امروزی سرمایه های کمی داشتند یا زیاد؟
  • آیا فکر می کنید همه کسب وکارهای اینترنتی موفق، سواد بالایی داشتند؟
  • آیا فکر می کنید کسب وکار اینترنتی، شما را به ثروت می رساند؟

هزاران مساله دیگر می تواند سد راه شما شود. اما بازهم تاکید می کنیم، مهم این است که شما از کجا و با چه اصولی شروع کنید؟ پیشنهاد ما براین است که برای شروع، با یک سری از مبانی دیجیتال مارکتینگ و کسب وکارهای اینترنتی، آشنا شوید.

[blog_posts style=”push” type=”row” depth=”1″ cat=”73″ posts=”4″ orderby=”title” title_style=”uppercase” readmore=”ادامه مطلب” readmore_color=”secondary” badge_style=”circle-inside” excerpt=”false”]

ایده های کسب وکار از کجا می آیند؟

می توانم این نوید را به شما بدهم، همگی ایده ها برگرفته از نیازهای مردم و کسب وکارهای سنتی شکل گرفته و هیچ مساله ای خارج از این مباحث نیست. شخصا اعتقاد دارم یک کسب وکار اینترنتی در قالب کوچک، فقط باید استارت بخورد و شروع به تجارت کند. البته در این وبسایت می خواهیم بصورت دقیق تری به این مسائل بپردازیم.

  • ایده ها از نیازهایی که درجامعه رایج است، می آید.
  • ایده های جذاب همگی در اوایل یک مساله بسیار مضحک بودند.
  • ایده های اینترنتی، همگی می توانند از کسب وکارهای سنتی ساخته شوند.

می خواهم شما را با دنیایی از آزادی عمل مواجه کنم. می خواهم درباره کسب وکارهای اینترنتی، به سبک خودم صحبت کنم. اوایل که کسب وکار سنتی خودم را به دیجیتالی تبدیل کردم، خیلی از افراد من را مسخره می کردند. شکست خوردم. ولی هرگز دست از تلاش بر نداشتم.

کسب وکار اینترنتی یک سبک زندگی است

زمانی که شروع کردم و کسب و کار خودم را اینترنتی کردم، خیلی حرفه ای نبودم. با گذراندن دوره های رایگان و کلی که در گوگل آموزش دیده بودم، وبسایت خودم را طراحی کردم. خیلی سخت بود. به هیچ وجه نمی توانستم با داشتن پانزده هزار مشتری ثابت در رستورانم، حتی یک سفارش آنلاین داشته باشم.

مشکل من در وبسایت نبود. در بازاریابی اینترنتی بود. تمام افکار من بر این بود که حالا که این همه مشتری دارم، فروش آنلاین بسیار راحت می باشد. شاید باورتان نشود تا شش ماه اول راه اندازی فقط سه سفارش را ثبت کردیم. بازاریابی اینترنتی مساله اصلی ما بود. آموزش های بنیادی را در حوزه بازاریابی اینترنتی تهیه کردم و به یادگیری ام ادامه دادم.

زندگی خودم را با این روند وفق دادم. به گونه آموزش های خودم را ادامه دادم که هرروز چیزهای جدیدی را در این حوزه به کار گیرم. یاد گرفتم دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی یک فهم و علم است. هر صفحه در وب یک فرهنگ است. فرهنگی که برگرفته از رفتار کاربر شکل گرفته و باید به فروش ختم شود.

شروع ایده های کسب وکار اینترنتی 

همگی ایده های کسب و کار اینترنتی از یک فکر بسیار کوچک، شروع می شوند. ایده های بسیار ساده ای بودند که امروز نتایج بسیار عالی را رقم زدند. ایده ها را می توان از نیازهای جامعه و همچنین کسب وکار های سنتی شروع کرد. بگذارید یک مثال بزنیم: اگر شما در دنیای فعلی تان برای امور دفترچه بیمه تان یا خرید مایهتاج روزانه زمان زیادی را صرف می کنید، یک استارت آپ این خدمات را برای شما انجام بدهد، بی شک از این کسب وکار استقبال می کنید.

اسنپ را درنظر بگیرید. یک واسط بین راننده و مسافر می باشد که نیاز زمان و در دسترس بودن را برای مسافر فراهم کرده است. شاید این موضوع در ذهنتان خطور کند که اسنپ می تواند یک پروژه کپی باشد. درست است ولی بازهم اسم این استارت آپ اسنپ است. ماه های زیادی، یک تیم حرفه ای برای این پروژه زمان گذاشته اند تا بتوانند یک برند ملی ایجاد کنند.

ایده مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

این سوال درباره ایده ها خیلی پرسیده می شود. اما می خواهیم بصورت کلی درباره این مسیر صحبت کنیم. یک ایده قبل از شروع و اجراباید هدف داشته باشد. یعنی باید از روز اول بدانیم می خواهیم به کجا برویم. مقصد ما کجاست. یا اینکه بهتر بگویم باید شما یک طرح توجیهی بسیار قوی برای خودتان داشته باشید.

سن کسب وکار اینترنتی یا همان ایده تان به طور معمول چقدر است؟ دقیقا بخشی از این فرآیند است که شما باید بدانید، ایده تان به تنهایی چقدر می فروشد. چقدر مورد استقبال قرار می گیرد؟ همگی این مسائل را باید در بیزینس پلن و طرح های تجاری مان داشته باشیم. اما مساله بسیار مهم این است که می خواهیم درباره ویژگی های ایده صحبت کنیم.

  • قابل اجرا باشد.
  • با قوانین کشوری که درآن زندگی می کنیم، مغایرت نداشته باشد.
  • در دسترس عموم باشد. ( شاید عموم یک قشر خاص باشد )
  • قابل فهم باشد.
  • ترجمه خوبی  داشته باشد. ( یعنی با هر سطح سواد اینترنتی، خرید انجام شود)
  • فکر خوب و تیم خوب داشته باشد.

برای اجرای ایده ها از کجا شروع کنیم؟

همگی ما می دانیم امروزه با وجود دانش برنامه نویسی، سایت سازهای رایگان و معروفی از جمله وردپرس در اختیار ما قرار دارد. تا بتوانیم کسب وکار اینترنتی خودمان را شروع کنیم. ولی درکنار اجرایی کردن ایده هایمان نیاز به یک سری دانش جدید هم داریم. باید این مسائل بپردازیم تا بتوانیم یک شروع حرفه ای و طوفانی داشته باشیم.

  1. طراحی سایت با وردپرس 
  2. تولید محتوای مرتبط و ارزشمند
  3. بازاریابی دیجیتال 
  4. تبلیغ نویسی وب 
  5. ایده های درونی بیزینس برای فروش و بازاریابی
  6. بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

به طور معمول و کلی این دسته بندی ها، نیازهای اصلی برای شروع یک کسب وکار اینترنتی می باشد.با وجود شرایط سخت در دنیای دیجیتالی، باید مهارت های بالا را یاد بگیرید. هیچ وقت با دیدن این موانع که باعث می شوند، شما به خودتان بگویید این کار من نیست! دست و پنجه نرم نکنید. 

خیلی راحت می توانید با بودجه ای کم، شروع به تیم سازی کنید. برای شروع خودم، همین کار را کردم. زمانی که یک سایت آموزشی داشتم، هفت نفر بودیم که شروع به تولید محتوا کردیم. هرکدام از بچه های تیم دریک شهری دوراز هم بودیم. پنجاه درصد پرژه را من برداشت می کردم. طوری تیم سازی کرده بودیم که بعد از ۹ ماه کاری به پنج هزار کاربر رسیدیم. 

معمولا افرادی که از این دنیای دیجیتالی بیم دارند، باور نمی کنند که رشد و پیشرفت در دنیای وب خیلی سریع تر است. همگی ما اگر یک سوپر مارکت داشته باشیم، نهایت فروش ما در ۱۸ ساعت ختم می شودو یا اگر ۲۴ ساعته هم کار کنیم، باهم نمی توانیم در رقابت دنیای دیجیتالی حرفی بزنیم. پس بهانه هایی که تا الان برای شروع نکردن آورده اید را کتار بگذارید و هرچه سریعتر وارد این فضا شوید.

برای ایده هایتان باید تیم سازی کنید

بله. باید تیم حرفه ای و خوب برای خودتان بسازید. شاید در این قسمت که می خواهیم کسب وکارمان را فقط شروع کنیم، مفهوم حرفه ای همان تعهد در کار باشد. شما با یادگیری های روزانه تان، تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای خواهید شد. پس چیزی که باید به دنبال آن باشید، جست وجوی افراد متعهد است.

تیم سازی خوب باعث می شود، رشد و پیشرفت شما تا ۸ برابر افزایش یابد. این مقایس برای رشد، فقط تجربه خودم است. شاید با کس دیگری صحبت کنید، بگوید ۲برابر است و اگر شخص دیگری را بیابید، شاید بگوید ۱۰۰ برابر رشد می کنید. دقیقا درست است. چیزی که شما را به موفقیت می رساند، یک فکر سالم ودرست به همراه تیم چند نفره پر تلاش می باشد.

برای شروع تیم سازی تان می توانید از سایت های برون سپاری که در ایران موجود می باشد، شروع کنید. خودم با افرادی در سایت هایی مثل پونیشا و انجام میدم ، پروژه هایم را استارت زدم. یعنی در هر قسمتی که نیاز به یک متخصص داشتم، از آنجا استخدام می کردم. پس بازهم تاکید می کنم بهانه هایتان را کنار بگذارید و دست به کار شوید.

ایده های کسب وکار اینترنتی

  برای ایده هایتان از دوستان کمک بگیرید

از این تکنیک که خودم بارها و بارها در اجرای ایده هایم استفاده کردم. این موضوعی را که می خواهم عنوان کنم را خیلی جدی بگیرید. یک ایده ای که در ذهنتان خطور می کند را می توانید به چند روش با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظر سنجی کنید. می توانید با اعتمادی که به آنها دارید، موضوع را عنوان کنید و دقیقا بگویید چکار می کنید! 

یک راه بهتر این است که خودم از آن استفاده می کنم. موضوع را طوری عنوان می کنم که انگار خودم شنونده آن ایده هستم. مثلا به دوستان خودم می گویم فلان ایده را جایی دیدم این کار را می کند. شروع به نظرسنجی نامحسوس از جانب دوستان می کنم. به نظر خودم این روش خیلی بهتر است. نه تنها باعث می شود دوستان در اوج صداقت پاسخ دهند، بلکه باعث می شود ایده های درونی آن کسب وکار را هم لو بدهند.

جالب است بدانید، مردم اطراف ما برای اینکه ما ناراحت نشویم، حقیقت را نمی گویند و احساس می کنند با تایید کردن ما، مارا دلگرم می کنند. در صورتی که اگر طوری عنوان کنید که انگار خودتان جایی شنیده اید، دوستانتان می گویند: اگر من بودم، این را هم به ایده اضافه می کردم.

[title style=”center” text=”این پیشنهاد را از دست ندهید” tag_name=”h2″ color=”rgb(17, 185, 38)”]

[gap]

[ux_product_flip ids=”1196″]

[gap]

[message_box bg_color=”rgb(45, 188, 81)”]

[row v_align=”middle” h_align=”center”]

[col span=”9″ span__sm=”12″]

وبنیار دوم کسب وکارهای اینترنتی که بخش عمده اش ایده های اینستاگرامی می باشد. کاملا درباره ایده های آنلاین صحبت کردیم. بازهم اگر دوست داشتید مطالب رایگان بخوانید می توانید به صفحه بازاریابی اینترنتی مراجعه کنید که اکثر درآمدهای عالی را با مثال توضیح دادیم

[/col]
[col span=”2″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”وارد شوید” color=”alert” style=”shade” radius=”99″ link=”https://khosravinia.ir/category/online-business/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]

[/message_box]
[gap height=”40px”]

همیشه سرتان بالا باشد

برای درگیر شدن با ایده های جدید و ورودی های ذهنی تان، همیشه در رفت و آمدهایتان بالا را ببینید. شاید باورتان نشود که شخصا بارها و بارها ایده هایی را که به فروش رسانده ام، از دیدن تابلوهای تجاری در بازار و کوچه های بازار بوده و هست. چون در معرض دیدن اسامی قرار می گیرم و ایده های تجارت الکترونیک، برایم رقم می خورند.

از همین تکنیک می توانید استفاده کنید و ایده های سنتی را به ایده های کسب وکار آنلاین تبدیل کنید. از همین لحظه که این مبحث را یاد گرفتید، شروع به الهام گیری از تابلوهای تجاری شهرتان کنید. این کار باعث می شود تا ذهنیت شما همیشه آماده این موضوع باشدکه می توانید هم در انتخاب اسم کسب وکارتان و همچنین نوع کسب وکارتان موفق باشید.

[title style=”center” text=”زمان باقی مانده تا معرفی ایده ها” tag_name=”h2″ color=”rgb(240, 78, 14)”]

[ux_countdown bg_color=”rgb(1, 167, 7)” year=”2020″ day=”29″ time=”22:00″ t_week=”هفته” t_day=”روز” t_hour=”ساعت” t_min=”دقیقه” t_sec=”ثانیه”]

[gap]

ایده ها را همیشه هر هفته برایتان آپدیت می کنیم

در صفحه ایده های اینترنتی، هرهفته یک ایده را معرفی می کنیم. ایده ها را در قالب فایل صوتی، تصویری و متنی برایتان به اشتراک می گذاریم. شما در این قسمت می توانید ایمیل و شماره همراه تان را در فرم زیر وارد کنید. از طریق پیامک و ایمیل شما را مطلع خواهیم کرد. همچنین برای مشاوره از همین فرم، با شما تماس می گیریم.