راه اندازی کسب و کار آنلاین چه مراحلی دارد؟
اگر فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین در ذهن شما جرقه زده است، مطمئنا می دانید، رسیدن به درآمدی قابل قبول در این راه هرچند سخت اما امکانپذیر است. مطمئنا راه های زیادی را امتحان کرده اید و به این نتیجه رسیده اید امروزه کسب و کارهای آنلاین بیشتری سوددهی را با خود به همراه دارند.
اگر هم نتوانسته اید، آن نتیجه دلخواه را حاصل کنید، مطمئنا یک جای راه را اشتباه رفته اید. دنیای دیجیتال مارکتینگ آنقدر بزرگ است که گم کردن مسیر درست در آن دور از ذهن نیست. اگر این مقاله را می خواهید باید بگوییم؛ پس راه درستی را در پیش گرفته اید. این مسئله غیرقابل کتمان است که کسب و کارها چه اینترنتی چه فیزیکی، در زمان راه اندازی نیازمند رعایت برخی اصول و قواعد می باشند. آیا با این مراحل آشنایی دارید؟
در این مقاله تلاش می کنیم تا این مراحل و اصول کلی را خدمت شما شرح دهیم. تا با قدرت خواسته خود را محقق سازید.
با ما همراه باشید.
مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین
هیچکس از شما انتظار ندارد در همان ابتدای کار و پس از راه اندازی کسب و کار آنلاین، همچون دیجیکالا موفق شوید. امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی و رسیدن اینترنت به جایگاه بسیار بالا در زندگی مردم، کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیادی فعال شده اند و در حال ارائه خدمات موثر به مخاطبان خود هستند. و چه بسا که سودآوری بسیار بالایی را در حوزه کاری شان بدست آورده اند. این مسئله نشان می دهد؛ هیچ اهمیتی ندارد کسب و کاری کوچک و خانگی یا بسیار بزرگ را راه اندازی کرده اید. در هر حال، در صورت داشتن عملکرد درست و صحیح میتوانید نتیجه دلخواه را حاصل کنید.
حال مراحل رسیدن به این موفقیت را بشناسید:
* مرحله اول: شناخت کافی خود
خودشناسی را میتوان مهم ترین مرحله راه اندازی کسب و کار آنلاین دانست. اگر فردی خلاق، شاداب و ریسک پذیر هستید. اما در یک شرکتی بخصوص مشغول به انجام کارهای روتین می شوید، مطمئن پس از گذشت مدت زمانی محدود، بی انگیزگی تمام وجود شما را دربرمیگیرد و فکر راه اندازی یک کار جذاب و اینترنتی در ذهن تان شکل میگیرد.
لازم است بگوییم؛ در همان ابتدای راه با خود روراست باشید. آیا این کار دقیقا همان چیزی است که در ذهن پرورش می دهید؟ آیا مسیر رضایت قلبی خود را دنبال می کنید؟ نباید صرفا پول درآوردن را ملاک قرار دهید. شاید نتوان نیاز به پول را کتمان کرد، اما این علاقه است که موتور شما را برای پیشرفت و حرکت رو به جلو روشن می کند. باید کار خود را مطابق با روحیات و علایقتان انتخاب کنید. در غیراینصورت محکوم به شکست هستید.
مرحله دوم: ایده درستی را انتخاب کنید
اگر کسب و کاری مختص به خودتان دارید، با توجه به حضور گسترده اینترنت در زندگی افراد، باید راهی برای ورود به این دنیای وسیع پیدا کنید و از این مرحله بگذرید. اگر به دنبال ایده می گردید، باید نهایت احتیاط را بکار گیرید.
محیط بیرون ما، ایده ها و الهامات مختلفی را پیش روی ما قرار می دهد. حتی میتواند زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. اما مسئله اینجاست؛ متاسفانه بسیاری از ما این مسئله را درک نمی کنیم. براساس تحقیقات صورت گرفته، برترین ایده ها از ساده ترین نیازهای ما نشات گرفته اند.
برخلاف تصور بسیاری از افراد، ایده های تجاری هیچگاه از مغز افراد نابغه بیرون نمی آید، بلکه این ایده ها هستند که با توجه به مشکلات زندگی افراد به وجود می آیند. اگر بتوانید مشکلات را پیدا کرده و راه حلی برای آنان بیابید، راه کسب درآمد برای شما میسر خواهد بود.
مرحله سوم: تحقیقات بازار را شروع کنید
بسیاری از افراد بر این عقیده اند، زمانی که ایده مورد نظر را کشف کردند، کار تمام شده است. و به زودی وارد عمل خواهند شد. اما راه اندازی کسب و کار آنلاین سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.
اولین مسئله اینجاست؛ شتابزدگی نمیتواند شما را به خواسته تان برساند. و حتی به عنوان یک راهکار مناسب نیز شناخته نمی شود. شما پس از مشخص کردن ایده باید تحقیقات بازار موثری را صورت دهید. خوشبختانه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، ابزارهای تحقیقاتی بسیار قوی و کاربردی در اختیار ما قرار گرفته است. از جمله این ابزارها میتوان به KWFinder و Keyword planner اشاره کرد.
زمانی که از این ابزارها استفاده می کنید، به درک کاملی از آن چیزی که مردم جستجو کرده و به دنبال آن هستند خواهید رسید. درواقع برای شما مشخص می کنند مردم به چه چیزهایی بیشتر از همه نیازمند هستند.
مرحله چهارم: قیمت گذاری محصول را انجام دهید
چهارمین مرحله راه اندازی کسب و کار آنلاین به تعیین قیمت محصول اختصاص دارد. این مرحله دقیقا پس از انجام تحقیقات بازار است. زیرا شما حال به خوبی می دانید که مشتریان به دنبال چه چیزهایی هستند و حاضر تا چه قیمت برای محصول شما هزینه کنند. در این مرحله نیاز است تا شما استراتژی خاصی را دنبال کنید. و براساس شرایط بازار، قیمت سایر رقبا و ارزشی که محصول شما ارائه می دهد، اقدام کنید. هیچگاه فراموش نکنید که مهم ترین نکته، آن هم در ابتدای راه، جلب اعتماد مشتریان است.
زمانی که توانستید لیست کاملی از محصولات خود را آماده کنید و البته قیمتی مناسب برای آن ارائه دهید، میتوان گفت که آماده حضور در مرحله بعدی هستید.
مرحله پنجم: رسانه مناسب را انتخاب کنید
فرض کنید که موفق به ارائه محصولی بسیار عالی هستید. محصولی که هیچ فروشگاهی موفق به عرضه آن نشده است. حال چگونه باید این محصول را به مخاطبان خود ارائه داده و معرفی کنید؟ اینجاست که اهمیت انتخاب رسانه مناسب نمایان می شود. رسانه دقیقا به جایی گفته می شود که بتوانید محصول یا خدمات تان را به نمایش بگذارید و به برقراری ارتباط با مشتریان بپردازید.
شما تمامی اطلاع رسانی ها را در این رسانه انجام می دهید. و در نهایت محصول یا خدمات شما به مشتری فروخته خواهد شد.
این روزها به راحتی میتوان متوجه شد که سبک زندگی مخاطبان تغییر کرده است. راه اندازی کسب و کار آنلاین در رسانه هایی همچون اینستاگرام، سایت های فروشگاه هایی و پیام رسان ها بسیار حائز اهمیت است.
مرحله ششم: بازاریابی اینترنتی را استارت بزنید
آخرین مرحله از راه اندازی کسب و کار آنلاین، به بازاریابی اینترنتی اختصاص دارد.
در این مرحله شما متوجه خواهید شد، بدون بازاریابی قادر به فروش و معرفی محصولات خود به مخاطبان و به طبع آن، موفق به کسب درآمد قابل قبول نخواهید شد. بازاریابی اینترنتی کمک می کند تا رسانه شما در میان عموم مردم دیده شود و محصولات بیشتری را به فروش برسانید.
در این راه اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرد، ما همراه شما خواهیم بود. به بخش تماس باما مراجعه کنید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۲
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید