۵ روش که منجر به افزایش فروش می شود
کمتر مدیر عاملی را می توانید پیدا کنید که به دنبال افزایش فروش نباشد. هیچ اهمیتی هم ندارد که در یک شهر کوچک فعالیت می کند یا مدیریت یک بیزینس بزرگ را برعهده دارد. زیرا در هر صورت این فروش است که کسب و کارش را سرپا نگه میدارد. تاکنون در موقعیتی قرار گرفته اید که به واسطه فروش پایین، فکر جمع کردن بار و بندیل تان را در ذهن بپرورانید؟
اگر چنین فکری به ذهن تان خطور کرده، کمی دست نگه دارید. روش های زیادی در این مسیر پیش روی شما قرار دارد. یکی از بهترین روش های موجود برای افزایش دادن میزان فروش، ترغیب مشتریان قبلی برای خرید مجدد است. درواقع کافیست راهی برای تشویق مشتریان فعلی تان بیابید. تمرکز خود را به جای جذب مخاطبان و مشتریان جدید به طرفداران کنونی تان اختصاص دهید. تا دوباره از شما خرید کنند. به عبارت دیگر پرفروش ترین محصولات تان را در برابر دیدگان مشتریان قبلی تان که از شما خرید کرده اند قرار دهید.
البته روش های دیگری نیز وجود دارد. در ادامه آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.
قوانینی برای فروش
تاکنون چندبار به این مسئله فکر کرده اید؛ چرا رقیب همواره در حال فروش است و من نمیتوانم به چنین خواسته ای برسم؟ باید بدانید که فروش ترکیبی از علم و هنر است. تا زمانی که دانش کافی و هنر صحبت با مخاطب را ندانید، رسیدن به چنین خواسته ای امکانپذیر نیست. در ادامه قوانینی که به شما در این مسیر کمک می کند را بازگو خواهیم کرد.
*مشتریان واقعی را بشناسید
یکی از اولین قوانین موفقیت در فروش، «تخصیص زمان بیشتر به مشتریان احتمالی بهتر » است. هر چند مشتریان احتمالی زیادی برای محصولات وخدمات ممکن است وجود داشته باشد. اما تمامی آنها مناسب کسب و کار شما نیستند. براساس آمار منتشر شده، ۲۰درصد از ۸۰ درصد مشتریان اقدام به خرید محصولات و خدمات می کنند. اصلی ترین کار شما برای افزایش فروش، پیدا کرن آن ۲۰ درصد است.
شاید این مسئله واضح باشد اما همچنان بسیاری از افراد صاحبان کسب و کارها نسبت به مشتریان خود هیچ شناختی ندارند. درواقع آنها از سرمایه لازم برخوردارند و نه تنها پول بلکه زمان لازم را صرف می کنند اما نمیتوانند به نتیجه برسند. زیرا مخاطبان شان را نمی شناسند. در این مسیر می توانید سوالاتی را مطرح کنید تا به شناخت لازم برسید.
*صمیمیت و اعتماد لازم را ایجاد کنید
با وجود اینکه فروشندگان همواره داده های بسیار زیادی را در رابطه با محصول یا خدمات ارائه می دهند. اما اکثریت تصمیمات خرید بر پایه احساسات بنا شده اند. به همین دلیل است که ایجاد حس صمیمیت و اعتماد به مشتری بسیار حائز اهمیت است. معمولا زمانی میتوان گفت با افزایش فروش همراه شده اید که مشکلات مصرف کننده را با جزئیات واقعی به او گوشزد نمائید و سپس مزایای حاصل از راه حل های خود را به او نشان دهید. هر چند که بزرگ ترین بخش فروش تا بعد از آن ادامه دارد.
زمانی که شما محصول یا خدمت خود را می فروشید، باید پشتیبانی آن را نیز برعهده بگیرید. این خدمات هرگونه نگرانی را از مخاطب دور می کند و ارتباط موثرتری را بین او و فروشنده به وجود می آورد. اینجاست که برای خرید دوباره از شما ترغیب خواهد شد.
*نیازها را بشناسید
بسیاری از مشتریان زمانی که با فروشنده صحبت می کنند نسبت به نیاز خود آگاهی ندارند. آنها در دسته افراد مردد قرار دارند. در صورتی که به جمع آوری اطلاعات می پردازند.
زمانی که با مشتری صحبت می کنید، ممکن است با نیازهایی کاملا مشخص، نامشخص و همچنین غیرواقعی روبرو شوید. برای اینکه بتوانید ابهامات موجود را برطرف کنید سوالات مختلفی بپرسید.
کسی در این مسیر موفق می شود و لقب پردرآمدترین فروشنده را به خود اختصاص می دهد که سوالات را از قبل به دقت آماده کرده است. بدترین فروشنده را نیز باید شخصی بدانید که هر چه به ذهنش می آید را بیان می کند. یا به طور مداوم به میان حرف طرف مقابل می پرد.
این حرکات و اقدامات میتواند به اعتبار فروشنده آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.
*ارائه متقاعد کننده
ارائه همان چیزی است که افزایش فروش را به همراه دارد. شما به راحتی میتوانید در فروش اشتباهات زیادی را مرتکب شوید. اما همواره کیفیت ارائه، در تعیین خرید یا عدم خرید مشتری تاثیرگذار است.
براساس آمار منتشر شده، بهترین روش فروش، روشی است که با نشان دادن، توضیح دادن و سوال پرسیدن همراه باشد. برای مثال میگویید: «این یک نرمافزار حسابداری برای مشاغل کوچک است که با آن میتوانید همه اعداد کسبوکار خود را مدیریت کنید. آیا به این موضوع علاقه دارید؟»
از طرفی شما باید در ارائه خود کاملا قوی و حرفه ای عمل کنید. یا از تجارب مشتریانی که پس از خرید محصول یا خدمت ابراز رضایت داشته اند حرف بزنید. داستان مشتریان را گذشته را تعریف کنید. در این صورت رسیدن به نظر مثبت مخاطبان سخت نخواهد بود.
*به اعتراضات پاسخ دهید
تقریبا هیچ فروشی بدون اعتراض همراه نیست. اعتراض ها را باید نشانه ای از علاقه بدانید. هر چقدر که مشتری احتمالی شما سوالات بیشتری درباره محصول بپرسند، احتمال اینکه علاقه کافی برای خرید را پیدا کنند، بسیار زیاد است. تا حد امکان اعتراضات احتمالی را مهم بدانید. و تلاش کنید تا حد امکان پاسخ هایی کاملا منطقی و مستحکم را برای هر کدام از آنها در نظر بگیرید تا وقفه ای در فرآیند فروش ایجاد نشود.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد رای: ۱
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید