چرا سئو در کسب و کارهای اینترنتی نیاز است
یکی از مهم ترین و جذاب ترین موضوعات مرتبط به بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتورهای جستجو است. که آن را با نام سئو ( SEO ) می شناسیم. همین مسئله منجر می شود تا سوالات بسیار زیادی در ذهن آن دسته از افرادی که به تازگی به این حوزه وارد شده اند به وجود آید. اینکه چرا سئو تا این اندازه در کسب و کارهای اینترنتی اهمیت دارد. یا اینکه آیا میتوان آن را یک نیاز و ابزاری جدید در بازاریابی دانست؟
پاسخ بسیار واضح است؛ بله!
درواقع سئو یک نیاز اساسی در بازاریابی و تجارت های امروزی به حساب می آید. در دنیای تکنولوژی امروزه، مشتریان بسیار اندکی را میتوانید پیدا کنید که به سراغ دفترچه تلفن، دایره المعارف و کتاب و روزنامه بروند. تقریبا اکثریت افراد از گوشی های هوشمند، کامپیوتر و تبلت بهره مند هستند و به سرعت آن چیزی که مد نظر دارند را می یابند. از طرف دیگر، اکثریت کسب و کارها برای فروش بیشتر نیاز دارند تا به خوبی دیده شوند و اعتماد مشتریان را جلب کنند. اما در این راه تا چه حد میتوان موفق شد؟
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم.
دلیل اهمیت سئو چیست؟
در ابتدا باید بدانید؛ قبل از اینکه نسبت به اهمیت سئو و بهینه سازی سایت آگاه نباشید، نمیتوانید از کارآیی و فوایدی که با خود به همراه دارد، به درستی استفاده کنید.
از جمله مهم ترین جنبه های سئو میتوان به سازگار بودن آن با وب سایت و البته فهم کاربران اشاره کرد. شاید گوگل همواره رضایت کاربران را به صاحبان سایت ترجیح می دهد. اما نباید فراموش کنید که موتورهای جستجو ربات هایی هستند که انجام وظیفه ای را برعهده دارند. آنها انسان نیستند و از ادراک کافی برخوردار نمی باشند. هر چند در دنیای پیشرفته امروزی، تنظیمات آنها به طور قابل توجهی دستخوش تغییرات شده اما همچنان نمیتوانند با بینشی مشابه انسان درک، تجزیه و تحلیل به تحلیل بپردازند.
با سئو و بهینه سازی سایت میتوانید شرایطی را فراهم آورید تا موتورهای جستجو موضوع و اهمیت هر صفحه و البته میزان کیفیت آن را بهتر درک کنند.
از طرفی در حال حاضر سئو این اجازه را در اختیار وب مسترها قرار می دهد که از معیارهای مختلف جهت فهم هر چه بهتر مطالب استفاده نمایند. به نوعی اضافه کردن یک ساختار مناسب و صد البته قابل فهم برای موتورهای جستجوی گوگل، یکی از اصلی ترین بخش های سئو شناخته می شود. زمانی که شما فهم درستی از قابلیت ها و محدودیت های موجود در ابزارهای سئو داشته باشید، قالبی متناسب با محتوای خود تهیه خواهید کرد و مطالب وب سایت را به سمتی هدایت می کنید که نتیجه بسیار دقیق تری را ارائه می دهد.
تفاوت میان سئو و بازاریابی اینترنتی
بسیاری از افرادی که به تازگی به دنیای دیجیتال مارکتینگ وارد شده اند؛ پس از آشنایی با سئو از خود می پرسند، سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده ترین جوابی که میتوان در این راستا ارائه داد این است؛ سئو فقط یکی از ابزارهای معرفی شده به دنیاست که در راستای رشد و رونق کسب و کارها در بازاریابی اینترنتی فعالیت می کند. در این میان ابزارهای دیگری مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز وجود دارد که در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار خواهد بود.
برای تکمیل یک سایت، باید همچون یک پازل بزرگ، تکه های مختلف را به یکدیگر متصل کنید. باید آنقدر دقت داشته باشید تا موفقیت حاصل شود. زمانی که شما یک وب سایت راه اندازی می کنید، مطمئنا با رقبای زیادی را در حوزه کاری تان برخورد خواهید کرد. اما تنها سئو است که به عنوان یکی از ابزارهای موجود میتواند به شما در کسب رتبه ای برتر نسبت به رقبا کمک کند. اگر این سوی ماجرا فهم درست موتورهای جستجو از مطالب شماست، سوی دیگر رضایت کاربرانی است که به وبسایت شما هدایت شدهاند!
برای دریافت مقاله جدید ایمیل خودتان را وارد کنید
سئو چگونه به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند؟
سئو ( SEO) هیچگاه فرآیند ثابتی ندارد. کارشناسان و متخصصان فعال در گوگل به طور مداوم الگوریتم های آن را تغییر می دهند تا هکرها نتوانند از روش های مختلف اقدام به دور زدن قوانین کنند. اما میتوان سئو را به دو بخش کلی دسته بندی نمود.
*سئو درونی ( On-SEO )
منظور از سئو درونی در کسب و کارهای اینترنتی، اصولی است که درون سایت برای جستجوی هر چه بهتر موتورهای جستجو استفاده می شود. از جمله این اصول میتوان به انتخاب کلمه کلیدی مناسب، تراکم منطقی و غیر مصنوعی آن در تمام متن، به کار گرفتن متن هایی جایگزین برای عکس ها، البته عنوان هایی جذاب با طول مناسب و حاوی کلمات کلیدی اشاره کرد. علاوه بر این موارد، سئو درونی به مخاطبان اهمیت ویژه ای می دهد. در صورتی که سئو بیرونی منجر به ترافیک بیشتر خواهد شد.
*سئو بیرونی ( Off-SEO)
هر روشی که کمک کند تا سایت شما رتبه بالاتر و بهتری را کسب کند و ترافیک بیشتری را به همراه آورد، سئو بیرونی گویند. از این نوع سئو تحت عنوان لینک بیلدینگ نیز یاد می شود. اما اغلب متخصصان از عبارت ترویج وب سایت از طریق روش های مناسب استفاده می کنند. زیرا متدها و تکنیک های بسیار گسترده تری را در مقایسه با ساخت لینک شامل می شود.
به طور کلی میتوان گفت؛ موتورهای جستجو همواره در تلاش اند تا مهم ترین صفحات یک وب سایت را بیابند و آن را برای کاربران مختلف به نمایش درآورند. یکی از روش هایی که میتوان به تعیین میزان اهمیت صفحات سایت پی برد، تعداد لینک هایی است که به یک صفحه اشاره می کند. این لینک ها را میتوان معیاری قابل اعتماد دانست. البته میزان تاثیر آنها به وبسایت با سایت مبدأ نیز وابسته است. این تاثیر میتواند مثبت و منفی باشد. از همین رو قبل از اجرای آن در کسب و کارهای اینترنتی خود با متخصصی باتجربه مشورت نمائید.
کلام آخر
اگر بر این باورید که سئو برای کسب و کارهای اینترنتی شما مفید است، مطمئنا به دنبال بهره گیری از آن هستید. باید بگوییم در حال حاضر روش های بسیاری برای رسیدن به موفقیت در این مسیر پیش روی شما قرار دارد. در این مسیر میتوانید از کارشناسان و متخصصان سایت نیز کمک بگیرید. آنها همواره در کنار شما خواهند بود.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد رای: ۲
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید