بازاریابی اینترنتی چیست؟
تاکنون در رابطه با بازاریابی اینترنتی چیزی شنیده اید؟ وقتی صحبت از این نوع بازاریابی می شود، اولین چیزی که در ذهن تان شکل میگیرد، چیست؟ صاحبان مشاغل بلافاصله به یاد وب سایت می افتند، برخی دیگر شبکه های اجتماعی در ذهن شان تداعی می شود و برخی دیگر به وبلاگ ها فکر می کنند. میدانیم که تمامی این موارد ابزارهایی برای تبلیغاتی قابل قبول هستند. هر کدام از آنها همچون پازل در کنار یکدیگر قرار گرفته و مجموعه ای جامع و گسترده را به وجود می آورند. مجموعه ای که به آن بازاریابی اینترنتی گفته می شود.
این روزها در دنیای شلوغ و پر از فناوری های جدی زندگی می کنیم، پس این نوع از بازاریابی را باید لازمه هر نوع کسب و کاری بدانید. حتی اگر کسب و کار شما چندان بزرگ نیست، باز هم در سطح محلی برای رسیدن به شهرت به بازاریابی نیاز پیدا خواهید کرد. شما نیاز دارید تا مشتریان را به خرید محصولات یا خدمات خود ترغیب کنید. این در صورتی نتیجه بخش خواهد شد که اطلاعاتی کافی و افرادی متخصص را به همراه داشته باشید.
بیایید کمی در این زمینه بیشتر بدانیم. در ادامه این مقاله توضیحات کامل تری را خدمت شما ارائه خواهیم داد.
منظور از بازاریابی اینترنتی چیست؟
اگر کسب و کاری را اداره می کنید، آیا تاکنون به گسترش برند، محصولات یا خدمات خود در بستر اینترنت فکر کرده اید؟ می دانید که امروزه جهان روز به روز در حال پیشرفت است. هر لحظه با تکنولوژی روبرو می شویم که زندگی را برای ما آسان می کند. خصوصا اینکه اینترنت به بخشی جداناپذیر از زندگی مان تبدیل شده و تقریبا بدون آن، انجام اکثریت کارهایمان با مشکل همراه خواهد بود.
همین مسئله منجر شده تا بسیاری از کسب و کارها به دنیای اینترنت روی آورند. تقریبا شرایط به گونه ای پیش میرود که در صورت عدم ورود کسب و کارهای سنتی به دنیای دیجیتال، محکوم به شکست هستند. اینجاست که اهمیت بازاریابی اینترنتی نمود پیدا می کند. درواقع کسب و کارها به این روش نیاز دارند تا خود را به مخاطبان و کاربران مختلف معرفی کنند. روش هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین، شبکه های اجتماعی و… در این راه بسیار کمک کننده هستند.
اصلی ترین هدف بازاریابی آنلاین، جلب نظر کاربران در حال مطالعه، خرید، جستجو و… در فضای اینترنت و تبدیل آنها به مشتری است.
تفاوت های بسیار گسترده و فاحشی میان بازاریابی آنلاین و سنتی وجود دارد. بازاریابی سنتی اغلب به عنوان یک بازاریابی برونگرا شناخته می شود. از نمونه های بارز آن میتوان به بروشور، تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد و… اشاره کرد.
این در حالی است که بازاریابی آنلاین بخشی از زیرمجموعه بازاریابی درونگرا است. و اغلب کسب و کارها تلاش می کنند تا به شکلی مرموز و غیرآشکار به جذب مخاطب بپردازند.
استفاده از بازاریابی آنلاین چه مزایی دارد؟
محال است، در دنیای امروز روشی به دنیا معرفی شود اما مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد. این مسئله در رابطه با بازاریابی اینترنتی نیز صدق می کند. اگر قصد استفاده از آن را دارید، توصیه می شود در ادامه با ما همراه باشید زیرا در نظر داریم مزایای آن را با شما در میان بگذاریم.
*کانال های مختلف بررسی و قابل اندازه گیری می شوند
از مهم ترین مزایای بازاریابی آنلاین میتوان به بررسی کانال های مختلف اشاره کرد. در این روش شما می توانید به راحتی مسیر حرکت بازدیدکنندگان وبسایت را مشاهده نمائید و راه های مختلفی که در نهایت کاربران را به لندینگ پیج شما میرساند زیرنظر قرار دهید. در این بررسی ها شما درمی یابید، کدام یک از کانال ها، بازدهی بیشتری دارد و کدام یک مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند.
*رفتار مشتری بررسی می شود
زمانی که با کمک ابزارهای بازاریابی دیجیتال به بررسی رفتار مشتری و ویژگی های آنان از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و… می پردازید. این مسئله به شما کمک می کند تا پتانسیل بالاتری از مشتریان را کشف کنید و از آن برای درگیر شدن آنها با برند استفاده نمائید. به عنوان مثال؛ فردی قصد خرید گوشی تلفن همراه را دارد. مطمئنا در مرحله بعد به مواردی همچون قاب موبایل، هندزفری و… نیاز دارد. شما باید در این مرحله فرصت را غنیمت بشمارید و سایر محصولات موجود خود را به آنها معرفی کنید.
*دسترسی سریع و راحتی به شما می دهد
با گسترش فضای اینترنت و استفاده مکرر از بازاریابی اینترنتی موجب شده تا کاربران به راحتی، تنها با یک کلیک با محصول شما آشنا شوند و پس از کسب اطلاعات مورد نیاز، به معرفی محصولات خود بپردازند.
*هدف قرار دادن مشتری
در این نوع از بازاریابی شما می توانید، دسته بندی کامل و صحیحی از مشتریان خود داشته باشید. و متناسب با هرکدام از آنها پیشنهاداتی را ارائه دهید. این دسته بندی ها به طور کامل براساس سن، تحصیلات، جنسیت، علاقمندی و… به وجود می آیند. در این راه شما تنها کافیست یک یا چند دسته بندی را انتخاب کنید و با تمرکز شدن بر روی آن، بهترین نتیجه را از فرآیند بازاریابی رقم بزنید.
کلام آخر
شاید در ابتدای راه بازاریابی اینترنتی بسیار سخت و دشوار به نظر آید اما به کمی زمان نیاز دارید تا شرایط را درک کرده و از آن به نفع خودتان استفاده کنید. خوشبختانه در حال حاضر پلتفرم های بسیار زیادی وجود دارد که میتواند کمک کننده باشد و شما را به سودآوری برساند. در این راه میتوانید از تجربیات ما استفاده کنید. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه نمائید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای: ۰
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
از زحمات شما ممنون هستم بابت این رسانه آموزشی
خیلی محبت دارید
از لطف شما سپاسگزاریم