۵ راهکار خفن برای افزایش فروش در اینستاگرام
این روزها اینستاگرام یکی از بهترین روش های بازاریابی شناخته می شود. خصوصا که در طی چند سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است. شاید بتوان گفت در حال حاضر بخش عمده ای از افراد به دنبال خرید و فروش محصولات یا خدمات خود در اینستاگرام هستند. اما چطور میتوان موفق به افزایش فروش در اینستاگرام شد؟
این روزها روش های بسیار زیادی برای محقق کردن این خواسته وجود دارد. درواقع اینستاگرام یکی از بهترین بسترهای حال حاضر دنیا برای جلب توجه مخاطبان به خدمات یا محصولات بوده و از طرفی یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای خرید و فروش به حساب می آید. اگر واقعا میخواهید در این راه به موفقیت برسید؛ توصیه می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم ۵ راهکار خفن جهت افزایش فروش در این بستر را به شما معرفی کنیم.
راهکار اول: ساخت بیزینس اکانت برای افزایش فروش در اینستاگرام
اولین و مهم قدم برای افزایش فروش در اینستاگرام، ساخت اکانت بیزینس است. امروزه مخاطبان بخش عمده ای از اوقات خود را به جستجو در گوگل یا اینستاگرام میگذرانند. پس یکی از مهم ترین قدم ها برای محقق کردن خواسته تان، ساخت اکانت بیزینس است.
این اکانت باید خاص کسب و کار و برند شخصی شما باشد. درواقع باید آن را به شکلی دقیق و متناسب با اهدافتان هماهنگ کرده و هدایت کنید. توجه داشته باشید که نمایه تجاری تان باید شامل تمام چیزهایی باشد که ارتباط مستقیم با بیزینس تان دارد.
راهکار دوم: محصولات را همانطور که هستند نشان دهید
راستی آزمایی یکی از اساسی ترین و بهترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. اگر میخواهید محصولی را به فروش برسانید باید آن را دقیقا به همان شکلی که هست به نمایش بگذارید. رنگ محصولات را به هیچ عنوان دستکاری نکنید. آن را به صورت طبیعی عکاسی کرده و از هرگونه ادیت بپرهیزید.
مهم ترین هدف شما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید جلب اعتماد مخاطب باشد و تنها از طریق راستی آزمایی قادر به دریافت چنین چیزی هستید. پس با مشتریان خود صادق باشید و هر چیزی را به همان شکلی که دقیقا وجود دارد نشان دهید.
راهکار سوم: از جادوی هشتگ کمک بگیرید
اگر به عنوان یک برند فعالیت می کنید حتما هشتگ مخصوص برند خود را بسازید. کم کم باید ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان بسازید. داشتن هشتگ اختصاصی برند یکی از همین ردپاهاست. به خاطر داشته باشید هشتگ ها بهترین راهکار جهت افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اما همین هشتگ ها اگر به درستی استفاده نشوند، میتوانند ورودی را کاهش دهند و مخاطبان بی ربط را به پیج شما بکشانند. هیچ نیازی نیست که از تمامی ظرفیت هشتگ ها در تمامی پست هایتان استفاده کنید. بین ۵ تا ۱۰ هشتگ مشخص را درنظر بگیرید و آنها را در پست ها استفاده کنید.
اگر هشتگ های بیشتری نیاز شما را برآورده میسازد، آنها را به صورت کامنت زیر پست ذکر کنید.
راهکار چهارم: کپشن حرفه ای بنویسید
کپشن یک عنصر کاملا جداناپذیر در پست های اینستاگرامی است. از طرفی یکی از مهم ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. اگر تصویری جذاب در اختیار دارید اما کپشن آن ضعیف باشد؛ به هیچ عنوان پست شما دیده نمی شود. کپشن به نوعی حکم ویترین یا ورودی پست های اینستاگرامی شما را دارد. پس باید به آن توجه ویژه ای شود و به صورت حرفه ای و بدور از هرگونه نقصی نوشته شود. زیرنویسها میتوانند به عنوان یک فراخوان عمل کنند. میتوانید اطلاعات بسیار خوبی درباره محصولی که تبلیغ کرده اید، بنویسید. همچنین مخاطبان را به تعامل با خود، بازدید از سایت و خرید تشویق کنید.
راهکار پنجم: مسابقه برگزار کنید
برگزاری هرگونه مسابقه و در نهایت دادن جایزه به مخاطبان یکی از ترفندهای افرایش فروش در اینستاگرام است. میتوانید با برگزاری مسابقات مختلف در پیج بیزنس خود، تعداد فالوورهایتان را هم بالا ببرید. به این ترتیب هم به طور غیرمستقیم و بدون هزینه بالا مخاطب جذب کرده و هم پویایی اکانت تجاریتان را حفظ کردهاید.
کلام آخر
باید بدانید افزایش فروش در اینستاگرام با توجه به صفحه و بیزینس اکانت شما متفاوت خواهد بود. از همین رو قبل از هرگونه اقدام نیاز است تا اکانت خود را به خوبی برررسی کنید. در این مسیر میتوانید با کارشناسان سایت بابک خسروی نیا ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی های کاملی در این مسیر در اختیار شما قرار خواهند داد.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد رای: ۴
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید