از بازاریابی پیامکی چه می دانید؟
این روزها بسیاری از افراد پیامک های تبلیغاتی را یکی از مذخرف ترین و روی اعصاب ترین تبلیغات روی زمین می دانند. درواقع آنها بر این عقیده اند که دیگر کسی پیامک های گوشی اش را نگاه نمی کند. پس بازاریابی پیامکی منسوخ شده است.
اما اگر بگوییم روشی بسیار کم هزینه و خوب برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد، آیا مایل به آشنایی بیشتر با آن نخواهید بود؟ دقیقا حدستان درست است! منظور ما پیامک های تبلیغاتی است. حال زمان خوبیست که عقاید گذشته را کنار بگذارید. دنیا روز به روز در حال پیشرفت است. درست نیست که با انواع روش های تبلیغاتی که موفقیت را برایتان به همراه دارد قهر باشید.
بیایید امروز به این روش تبلیغاتی از زاویه دیگری نگاه کنید. پیامک ها کمک می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کرده و چه بسا که در نگهداری آنها نیز موفق تر عمل کنید.
با ما همراه باشید.
آشنایی با تبلیغات پیامکی
معنی اصلی تبلیغات و بازاریابی پیامکی در اسم آن خلاصه شده است. یعنی تبلیغی که از طریق پیامک یا همان SMS، به معرفی محصول، شرکت یا یک برند می پردازد. به عبارت ساده تر؛ بازاریابی پیامکی به معنی جذب و نگه داشتن مشتری از طریق پیامک است!
همه می دانیم کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت باید به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه خود باشند. در این مسیر تنها راهی میتواند هدف نهایی را محقق سازد که نتایج خوب آن به اثبات رسیده و همچنین مدیریت آن آسان باشد. این روزها اکثریت افراد در تمام مدت بیداری شان گوشی را کنار نمی گذارند. و هر لحظه همراهشان است. پس کدام روش از تبلیغات پیامکی بهتر است؟
براساس آمار منتشر شده چیزی حدود ۹۳درصد از بزرگسالان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و روزانه به طور میانگین ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه از وقت خود را به گشت و گذار و بهره گیری از موبایل اختصاص می دهد. این در صورتیست که در حال حاضر خصوصا با ظهور ویروس کرونا و کم شدن تفریحات، افراد هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را چک می کنند.
با این حال هنوز فکر می کنید که بازاریابی پیامکی منسوخ شده است؟؟
آیا بر این باورید که پیامک ها از دید افراد پنهان می ماند؟
مسئله اینجاست؛ عده ای از کسب و کارها چگونگی بهره گیری از این روش تبلیغاتی را نمی دانند. از همین رو کاربران را نسبت به این روش بدبین کرده اند. از جمله آنها میتوان به ارسال بی ربط و بی اجازه پیامک ها اشاره کرد. که همواره واکنش های منفی را به همراه داشته است. اگر یک استراتژی درست برای تبلیغات پیامکی در نظر بگیرید، رسیدن به موفقیت خیلی دور از دسترس و انتظار نخواهد بود.
نکاتی برای تدوین استراتژی بازاریابی پیامکی
در ابتدا اشاره کردیم؛ بازاریابی پیامکی در صورت استفاده درست، از مزایای زیادی برخوردار است. و میتواند تاثیر قابل توجهی بر مخاطب و جذب آنها به عنوان مشتری داشته باشد. اما تمامی این موفقیت ها در گرو تدوین یک استراتژی و توجه به برخی نکات است. بیایید این نکات را بشناسید:
*ساده و قابل فهم باشد
باید محتوایی را برای مخاطبان ارسال کنید که نه تنها ساده بلکه قابل فهم نیز باشد. درواقع نباید هیچ نکته مبهمی را در این پیام در ذهن مخاطب به وجود آورید. آمار نشان می دهد که تبلیغات پیامکی ۹۸درصد و بازاریابی ایمیلی ۲۲درصد توسط مخاطبان باز می شوند، اما دریافت بازخورد مناسب تنها به متن پیام بستگی دارد. نگارش یک متن خوب می تواند فردی را عاشق شما کند و یا در کسری از ثانیه شما را در لیست بلاک شده ها قرار دهد.
حواستان به این ریسک بزرگ باشد!
*گفتگوی دو طرفه بخواهید
معمولا پیامک ها یک خیابان دو طرفه هستند. زیرا این امکان برای کاربران وجود دارد که به راحتی به پیامک ارسال شده پاسخ دهند. اینکه شما یک گفتگوی راحت و آسان را برای مخاطب فراهم آورید، نوعی تعهد، دلبستگی، رفع ابهام و پاسخ به سوالات احتمالی مخاطبان را برای مخاطبان به همراه می آورد که این یک نکته مثبت در کسب و کار شما خواهد بود.
*دعوت مشتری به فروشگاه
برخلاف بازاریابی ایمیلی که فروش آنلاین را با خود به همراه دارد. بازاریابی پیامکی به واسطه ماهیت پرسرعت، میتواند به حضور مشتریان بیشتر در فروشگاه های واقعی کمک کند. اگر کسب و کار شما در فضای واقعی وجود دارد میتوانید از مخاطبان بخواهید که به فروشگاه شما بیایند، حتی تخفیفی را نیز برای آنان درنظر بگیردی. هر چند که حضور در فروشگاه به معنی تبدیل شدن آنها به مشتری واقعی نیست.
براساس تحقیقات انجام شده به طور معمول سبد خرید فیزیکی سه برابر بیشتر از میزان خرید آنلاین است.
*بگذارید مشتریان انتخاب کنند
در کمپین های تبلیغاتی آن چیزی که بیش از همه حرف اول را میزند، رضایت مخاطبان است. پس شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید اجازه دهید تا خودشان برای همراهی شما در کمپین تبلیغاتی اعلام آمادگی کنند. این ثبت نام باید کاملا اختیاری اما به روش های مختلف و جذاب باشد. به عنوان مثال؛ در زمان ثبت نام اینترنتی یک چک باکس را تکمیل کنند که آیا میخواهند خبرنامه برایشان ارسال شود یا نه؟ حتی میتوانید برای فرستادن یک پیامک از فرد اجازه بگیرید.
از طرفی همانطور که امکان ثبت نام اختیاری را برای مشتریان فراهم می آورید، امکان انصراف از کمپین را نیز به او بدهید. هر چند این کار در نهایت کاهش تعداد مخاطبان را به همراه دارد اما در حقیقت از ایجاد یک موج اعتراضی علیه خود جلوگیری خواهید کرد.
نتیجه گیری
شاید با مطالعه این مقاله به فکر خرید یک پنل اس ام اس تبلیغاتی باشید. اما باید بدانید این روش دیگر همچون گذشته از بازدهی بالایی برخوردار نیست. در دنیای کنونی تعداد پیامک های تبلیغاتی به اندازه ای زیاد شده که اعتراضات زیادی را نیز به همراه داشته است. پس برای رسیدن به موفقیت در کمپین تبلیغاتی، اساس کار خود را رضایت مشتریان قرار دهید و پیام را تنها برای مخاطبان هدف بفرستید.
اگر فکر بهره گیری از این روش در ذهن تان وجود دارد، میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. بابک خسروی نیا راهنمایی هایی را در این راستا در اختیار شما قرار خواهد داد.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای: ۰
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنونم محتوای خوب و جالبی بود. این روزا که دیگه کسی حتی به تبلیغات لوله بازکنی برچسب های تو کوچه خیابونم نگاه نمیکنه و اینترنتی سفارش میده، امیدوارم این طرح صیانت از فضای مجازی نتونه راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره و به جاش کسب و کارهای آنلاین روز به رو ز رونق بگیرن، طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن.
جناب شجاعی عزیز سلام
سپاسگزارم بابت وقتی که گذاشتید و در نظرها حضور داشتید
دقیقا درست می فرمائید ، همه چیز در آینده نزدیک بزودی مدرن و دیجیتالی خواهد شد .
موفق باشید / بابک خسروی نیا