کلیدی برای یک تبلیغ پرفروش
امروزه اگر نگاهی به فعالیت کسب و کارها در بازار بیاندازید متوجه می شوید اکثریت آنها به دنبال تبلیغ پرفروش هستند. درواقع به صورت هدفمند به انجام تبلیغاتی می پردازند که در میان عموم مردم اجرا و پیاده سازی شده و آنها را به خرید و یا استفاده از خدمات ترغیب می کند. در حال حاضر، بی ثباتی در بازار موج میزند، و شرکت ها به این یقین رسیده اند که حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدیدتر، بهترین راه برای رسیدن به سود بیشتر است. از همین رو به سراغ شیوه های متفاوت تبلیغات، به عنوان یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای رسیدن به اهداف شان میروند.
مسئله اینجاست؛ برای داشتن یک تبلیغ پرفروش باید ۴ اصل مهم را در آن رعایت کنید. اگر نتوانستید پس از چاپ و انتشار تبلیغات، آن نتیجه مدنظر را دریافت کنید، احتمالا این چهار اصل در تبلیغ غایب بوده است. حتی شاید هر بخش را به درستی پیاده سازی نکرده اید. اما با وجود این تفاسیر، آیا این ۴ اصل را می شناسید؟ توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.
اجزای تبلیغ پرفروش را بشناسید
یک تبلیغ زمانی به فروش مینشیند و زمانی به آن تبلیغ پرفروش گفته می شود که ۴ اصل مهم در آن رعایت شده باشد. بیایید این ۴ اصل را بشناسید.
*جذب
اولین قسمت از یک تبلیغ پرفروش، موفق و اثرگذار به «جذب» اختصاص دارد. یک تبلیغ موفق باید به گونه ای ساخته شود که مخاطبان را به سمت خود بکشاند. اگر هیچ جذبی رخ ندهد به این معناست که نظرشان به تبلیغ شما جلب نشده است. حتی این امکان وجود دارد که آن را نخوانده باشند یا ندیده باشند. پس هیچ اهمیتی ندارد که محتوای آن درباره چیست!
این روزها دیده شدن در دنیای شلوغ و پر از تبلیغات کار سختی به حساب می آید. اینکه تبلیغ شما دیده نشود یک اتفاق کاملا عادی است. افراد روزانه مجله، روزنامه و محتواهای متفاوتی را می خوانند اما تنها تعداد معدودی توسط چشم شکار شده و توجه آنها را به خود جلب می کند. اگر نتوانید یک تبلیغ پربازده و پرفروش بسازید، مطمئنا کسب و کارتان دچار ضرر بزرگی خواهد شد. زیرا بودجه زیادی را صرف یک تبلیغ کرده و سپس متوجه می شوید مخاطبان تان در آنجا حضور ندارند و این اطلاعات برای مغز آنها مناسب نیست. در نتیجه کل بودجه تان از بین رفته است.
برای اینکه از بروز چنین ضرر بزرگی جلوگیری کنید باید عنوان تبلیغاتی بسیار جذابی بنویسید. در این مسیر تیم بازاریابی بابک خسروی نیا آماده است تا راهنمایی های دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار دهد.
*ادعا
دومین بخش از یک تبلیغ اثرگذار «ادعا» است. شما در هر تبلیغ اثرگذار باید به سراغ ادعایی بروید که رقیب، کمتر جرات به بیان چیزی شبیه به آن دارند. در این صورت تبلیغ شما از تمامی تبلیغ های صورت گرفته متمایزتر خواهد شد و توجه بیشتری را به خودش جلب می کند.
اما چرا ادعا جایگاه دوم را به خودش اختصاص داده است؟ باید بدانید؛ ادعا جلب توجه می کند. شاید عنوان اولین مرحله از جلب توجه انجام دهد اما زمانی که کاربر ادعای شما را می خواند، با اشتیاق بیشتری تبلیغ را دنبال می کند و به سراغ کسب اطلاعات بیشتر میرود. اگر محصول شما کاملا انحصاری است، ادعا کردن درباره آن خیلی سخت نخواهد بود. مطمئنا در چنین شرایطی عوامل زیادی برای ادعا پیدا خواهید کرد. ( توضیحات محصول، مزایای آن، مزایای رقابتی و… را نیز باید در همین بخش قرار دهید.)
*اثبات
سومین بخش از یک تبلغی اثرگذار «اثبات» نام دارد. همانطور که می دانید تبلیغات با عنوان ها وادعاهای جذاب، نظرها را به کسب و کار شما جلب می کنند اما تا زمانی که نتوانید این ادعاها را اثبات کنید، عملا این جلب نظرها بی فایده است. چیزی که ادعا می کنید باید واقعیت داشته باشد تا به برندی قابل اعتماد تبدیل شوید.
برای اثبات ادعاهایتان نیز میتوانید به سراغ مشتریان قبلی، گواهینامه هایی که کسب کرده اید و تمامی اطلاعاتی که این ادعا را ثابت می کند بروید. در این صورت اعتماد کردن خیلی سخت نخواهد بود.
*اقدام
چهارمین اصل از یک تبلیغ پرفروش به کلیدی ترین بخش آن یعنی «اقدام» اختصاص دارد. در این بخش به طور مستقیم از مخاطب می خواهید که چه کار و اقدامی را صورت دهد. تجربه ثابت کرده، مردم پیشنهادات را میخرند نه محصولات را. فرض را بر این بگذارید که ظرفی با قیمت ۵۰ هزار تومان در یک پیشنهاد ویژه به ۵ هزار تومان کاهش یافته است. میدانید که این قیمت تنها در همان روز پابرجاست. با اینکه هیچ احتیاجی به ظرف ندارید، اما پیشنهاد به اندازه ای وسوسه انگیز است که احساس می کنید در صورت از دست دادنش، ضرر خواهید کرد.
در بخش اقدام باید پیشنهاداتی را مطرح کنید که آنقدر جذاب باشد تا مخاطب به راحتی توانایی عبور از آن را نداشته باشد.
نتیجه گیری
در این مقاله به ۴ اصل یک تبلیغ پرفروش پرداختیم. حال تبلیغ شما میتواند متنی، صوتی و یا ویدئویی باشد. شما در صورتی میتوانید به موفقیت برسید و فروشتان را افزایش دهید که در تبلیغ نویسی و طراحی تبلیغ به این نکات توجه داشته باشید. هر چند با مراجعه به بخش تماس باما، کارشناسان و متخصصان تیم بابک خسروی نیا آماده اند تا راهنمایی های دقیقی را خدمت شما ارائه دهند.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۱
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید