نردبانی برای افزایش فروش اینترنتی
اگر در حال اداره یک بیزینس هستید، آیا فکری به حال فروش اینترنتی بیشتر آن کرده اید؟ بیایید به این سوال صادقانه پاسخ دهید؛ چندبار در روز به خود یا اطرافیان تان این جمله را می گویید: « هر کی رو میبینی یک پیج اینستاگرام زده و داره یک چیزی میفروشه!»
اما فارغ از این سوال، مسئله اصلی اینجاست که چند نفر توانسته اند در این راه موفق شوند؟ چند نفر با عملکرد حرفه ای خود مخاطبان بیشتری را جذب کرده اند؟ چند نفر کلاهبردار از آن درآمده اند؟ پس از اینکه توانستید پاسخ هایی صحیح و قانع کننده برای این پرسش ها بیابید. کمی فکر کنید. ببینید دوست دارید جزء کدام یک از این دسته ها باشید؟ با اطمینان می توان گفت در حوزه فروش اینترنتی زمانی میتوان به موفقیت رسید که کسب و کار خود را با تحقیق شروع کنید. برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و مطابق با آن عمل کنید. در این صورت است که می توان گفت از دنیای فروش سنتی فاصله گرفته و از نردبان فروش اینترنتی بیشتر بالا بروید.
اگر می خواهید پله های این نردبان را با موفقیت طی کنید، کافیست در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.
چطور در فروش اینترنتی موفق شویم؟
اجازه دهید مسئله ای مهم را با شما در میان بگذاریم. اینکه بدون بازاریابی آنلاین، فروش اینترنتی بیشتر ممکن نخواهد بود. اگر اعتقادی به این جمله ندارید تنها کافیست به آخرین خرید اینترنتی که داشتید کمی فکر کنید. چه چیزی باعث شده تا آن وسیله را به صورت آنلاین خریداری کنید؟ برای همه ما پیش آمده که پس از مشاهده یک تبلیغ در گوگل، اینستاگرام، تلگرام و… اقدام به خرید کرده ایم. اما برای اینکه در بازاریابی آنلاین موفق شوید باید فکری به حال یک مغازه اینترنتی کنید.
منظور از مغازه اینترنتی چیست؟
*محصول را کجا بفروشید؟
اولین سوالی که مطرح می شوید همین است. اینکه محصول یا خدمات خود را کجا بفروشیم؟ خب امروزه اینترنت یک بستر بسیار عالی برای فروش خدمات و کالا به حساب می آیند. نمونه بارز آن دیجیکالا می باشد که تنها در سال گذشته بالغ بر ۲۶ میلیون نفر بازدیدکننده در ماه داشته است. همین آمار نشان می دهد تعداد افرادی که به خرید اینترنتی علاقمند هستند آنقدر زیاد است که حتی شما هم می توانید سهمی از بازار داشته باشید.
صادقانه بگوییم این روزها زدن وب سایت فروشگاهی اصلا ترسناک نیست. کافیست کمی زمان بگذارید و مطالعه کنید. از طرفی حضور در بازارهای اینترنتی می تواند مزایای خاص خود را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال دیجیکالا فرصتی را در اختیار شما قرار داده تا محصولات خود را به فروش بگذارید. بازاریابی نیز برعهده شماست. در این نوع همکاری پنل کاربری در اختیار شما قرار میگیرند تا محصولات و مشتریان تان را مدیریت کنید. از دیگر مکان هایی که برای فروش می توانید انتخاب کنید، شبکه های اجتماعی است.
در واقع یکی از مهم ترین و قشنگ ترین دلایلی که باعث افزایش فروش اینترنتی در شبکه های اجتماعی شده، توانایی تعامل با مشتری در دنیای آنلاین است. این تعامل در شبکه های اجتماعی به اوج خود رسیده است.
*به کی بفروشیم؟
یک باور بسیار غلط در میان صاحبان کسب و کار وجود دارد. اینکه آنها عموم مردم را خریدار محصولات یا خدمات خود می دانند. اما مسئله اینجاست تنها یک گروه از جامعه را باید مشتری خود در نظر بگیرید و آنقدر خوب عمل کنید تا آنها را به سمت خود بکشانید. به عنوان مثال شما باید بدانید مشتریان شما در چه رده سنی هستند. کجا زندگی می کنند. به چه چیزهایی علاقمند می باشند و از چه سبک زندگی برخوردارند و… .
*چطور موفق به جذب مشتری شویم؟
یکی از جذاب ترین بخش هایی که منجر به افزایش فروش اینترنتی می شود، جذب مشتری است. اگر مشتری نباشد کار شما به درد لای جرز دیوار هم نمی خورد. آیا این مسئله را قبول دارید؟
کدام کسب و کاری توانسته بدون مشتری به موفقیت برسد و درآمد قابل قبولی را به جیب بزند؟ شما باید مشتری را همچون اکسیژن برای یک بیزینس بدانید. بدون اکسیژن مگر می شود نفس کشید و زندگی کرد؟ اما مسئله مهم اینجاست که مشتری همچون اکسیژن در هوا نیست و برای بدست آوردن آن باید نهایت تلاش خود را بکار گیرید. باید از تمامی حقه های بازاریابی آنلاین کمک بگیرد و آنها را ترغیب به خرید کنید. به نوعی فروش اینترنتی با بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ گره خورده است. بدون کمک آن نمیتوانید فروش موفقی داشته باشید.
*چطور در اینترنت بفروشیم؟
یکی از جذاب ترین بخش های این مقاله که شما را به نردبان فروش اینترنتی بیشتر میرساند، «فروش» است!
برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید باید کاری کنید تا صدا به گوش مخاطب برسد. در زمان قدیم مردم برای بهبود وضعیت فروش خود در بازار داد و فریاد میزدند. پس از مدتی تلویزیون محل تبلیغ شد. آیا می دانید امروزه بهترین راه تبلیغ چیست؟
شما باید بدانید مخاطب شما کیست، در کدام جامعه آماری قرار دارد و سپس برنامه ای برای جلب توجه آنها بریزید. تا در نهایت موفق به فروش خدمات یا محصولات تان شوید. در این مسیر می توانید از تبلیغات آنلاین استفاده کنید. یا آنقدر سایت تان را خوب پیش ببرید که گوگل به صورت طبیعی شما را به همه نشان دهد.
کلام آخر
نردبان افزایش فروش اینترنتی آنقدر بلند است که برای رسیدن به انتها نمی توانید پله ها را دو تا یکی طی کنید. شما باید پله پله این مسیر را بپیمایید. و حتی چندین بار پایتان پیچ خورده و به نقطه اول برگردید. در این صورت است که لذت فروش و رسیدن به درآمد قابل قبول به دهان تان می نشیند. با این حال اگر سوالی در این مسیر ذهن تان را مشغول کرد می توانید با بابک خسروی نیا مشورت کنید. می توانید راهنمایی های دقیق و کاملی را دریافت نمائید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۱
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید