ساخت پروفایل حرفهای در اینستاگرام
ساخت پروفایل حرفهای در اینستاگرام
[section label=”Icon Boxes” padding=”70px” padding__sm=”40px”]
[row style=”small” col_bg_radius=”5″ v_align=”equal” padding=”70px 40px 70px 40px” padding__md=”30px 20px 30px 20px” depth_hover=”3″]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(255, 250, 238)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
نام کاربری
USER NAME
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(235, 241, 251)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
لوگوLOGO
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(255, 241, 250)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
بایوگرافیBIO
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(237, 250, 254)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
دعوت اقدام
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(241, 234, 254)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
محتوا
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ bg_color=”rgb(228, 248, 246)”]
[featured_box img_width=”50″ pos=”center” link=”#”]
[ux_text font_size=”1.25″ font_size__md=”1″]
تمرین
[/ux_text]
[gap height=”10px”]
[/featured_box]
[/col]
[/row]
[/section]
ساخت پروفایل حرفهای در اینستاگرام
حساب هر کاربر در اینستاگرام، از پنج بخش بسیار مهم تشکیل شده است. تکمیل این بخش مانند حلقه های به هم پیوسته زنجیر می ماند و در نهایت منجر به ساخته شدن کارخانه پول سازی اینستاگرامی می گردد در این قسمت این پنج بخش به صورت کامل معرفی میشوند.
۱- نام کاربری:
اسمی که انتخاب میکنید بسیار مهم خواهد بود. چراکه مردم شما را به اسم صفحه تا صدا می زنند انتخاب نام مناسب بخشی از موفقیت شما را تضمین خواهد کرد نام صفحه شما مانند نام دامنه وب سایت شماست. در ادامه سه نکته مهم در مورد انتخاب نام کاربری ذکر میشود که میتواند به شما کمک کند:
۱. نام کاربری ترجیحاً کوتاه باشد و از انتخاب نامهای عجیب و غریب خودداری کنید یادتان باشد این نام باید نمایشگر هویت برند شما باشد و مخاطبین با شنیدن آن تا حدودی متوجه کسب و کارتان شود بنابراین نام کاربری باید مربوط به حوزه کاری شما باشد.
۲. تا جایی که امکان دارد از به کار بردن نقطه و زیر در نام کاربری پرهیز کنید که گاهاً امکان دارد که قبلاً نام کاربری مدنظرتان ثبت شده باشد بنابراین شما مجبور هستید که از نقطه یا زیر خط استفاده کنید.
۳. در انتخاب نام دامنه توجه کنید از اسامی محبوب استفاده نکنید. دلیل اصلی این است که صفحات بزرگی که این نامها انتخاب شدهاند رقیبی بسیار جدی برای شماها هستند و رقابت با آنها برای شما سخت و طاقت فرسا خواهد بود به عنوان مثال ساختن صفحه ای که در آن نام کاربری آن موفقیت آمده کار شما را در این حوزه بسیار بسیار سخت خواهد کرد.
[ux_image id=”4681″ image_hover=”zoom-fade” link=”https://khosravinia.ir/product/instagram-challenges-musics/” target=”_blank” class=”box-shadow”]
۲. لوگو برای پروفایل حرفه ای
صفحه شما اعم از اینکه شخصی باشد، یا تجاری نیاز به یک لوگو دارد. در صفحات شخصی لوگو می تواند تصویر فرد باشد و توصیه می شود جهت نمایش فعال بودن صفحه حدوداً هر ماه یکبار این تصویر عوض شود. اما در صفحات تجاری یا بیزینسی لوگو همان تصویر برند میباشند.
در مورد اهمیت لوگو همین کافی است که بدانید وقتی فردی از صفحه شما دیدن می کند اولین چیزی که می بیند لوگو است و این لوگو بالا و سمت چپ تمام پستهای شما نمایش داده خواهد شد. هر قدر جذاب تر، قلاب شما تیزتر.
واژه قلاب یک مفهوم کلی در بازاریابی است که در بخش استراتژی به آن خواهیم پرداخت لوگو باید واضح با کیفیت و ساده باشد ترجیح از طرحهای حرفه ای استفاده کنید. شما همچنین می توانید از لوگوتایپ هم استفاده کنید
۳. بخش بیوگرافی ( BIO )
بعد از لوگو، بخش بایو مهمترین قسمت صفحه اینستاگرام شماست. این قسمت باید با ظرافت خاصی نوشته شود تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد مخاطبان شما با مطالعه این بخش باید با کسب و کار شما آشنا شوم و به چند سوال آنها پاسخ داده شود:
پنج اصل نوشتن بایو:
- نام: نام برندتان را باید بنویسید.
- شما چه کسی هستید؟ پاسخ به این سوال جهت آشنایی با شما کمک شایانی به مخاطب میکند.
- چه کاری انجام می دهید؟ نوشتن تواناییها و مهارتهای کسب و کارتان.
- چرا باید دنبال شوید؟ این سوال مهمترین بخش در نوشتن بایو می باشد. چرا که مخاطب بعد از خواندن این سوال متقاعد می شود که شما را دنبال کند یا خیر.
- راههای ارتباطی با شما چیست؟ در انتها باید راههای ارتباطی را قرار دهید. اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، آیدی تلگرام و غیره
[ux_image id=”4685″ image_hover=”zoom-fade” link=”https://khosravinia.ir/product/500-videoclip-for-instagram-story/” target=”_blank” class=”box-shadow”]
۴. قرار دادن CTA یا لینک دعوت به اقدام
بعد از رعایت نکات گفته شده در نوشتن بایو، شما می توانید امیدوار باشید. امید به این که مخاطب روی لینکی که در بخش وبسایت پروفایل وارد کرده اید کلیک کند و به صفحه شما مایل هستید هدایت شود.
این بخش بسیار مهم است و مهمترین راه هدایت هواداران شما به جایی مثل وب سایت شماست تا بر اساس قیمتهای بازاریابی آنها را به مسیر مورد علاقه تان هدایت کنید اما نکته مهم اینجاست که اگر از افراد نخواهید هرگز روی لینک کلیک کلیک نخواهند کرد!
به همین دلیل باید از آنها بخواهید. یا به عبارتی دعوت کنید تا اقدام کنند و روی لینک کلیک کنند به عنوان مثال به صفحه اینستاگرام من توجه کنید تا متوجه بخشهای گفته شده شوید.
۵. محتوا
در نهایت آخرین بخش ازهر حساتب اینستاگرامی، محتوای آن است. محتوا یا پست های اینستاگرامی وظیفه برندسازی، بازاریابی، جدب هوادار و فروش را دارند. در مقالههای بعد با اصول تولید محتوا آشنا خواهید شد.
اگر بخواهم کمی درباره محتوای جذاب در اینستاگرام صحبت کنم،باید بگویم محتوا در اوج سخت بودن بسیار ساده است. من برای خودم یک دلیل دارم و آن هم خودم هستم. چرا؟ من به عنوان یک بیننده و شنونده محتوا، همیشه به دنبال محتوای ساده و اصولی میگردم.
[wpdiscuz-feedback id=”m1ceeumlck” question=”این جمله را بارها بخوانید و درک خودتان را بگویید” opened=”0″]شما باید خودتان رابه موضوع ساده بودن عادت دهید. اگر بتوانید از غلو کردن و برندسازی فیک دست بردارید در کسب و کار اینترنتیتان بسیار موفق خواهید شد.[/wpdiscuz-feedback]
تمرین:
همین الان نسبت به بایو صفحه اینستاگرام خود اقدام کنید. به سوالات بایو که در ذهن مخاطب نقش بسته است، پاسخ دهید.
- نام
- شما چه کسی هستید؟
- چه کاری انجام می دهید؟
- چرا باید شما را فالو کنند؟
- راههای ارتباطی با شما چیست؟
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۲
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید