بهترین محتوا برای اینستاگرام چیست؟
بهترین محتوا برای اینستاگرام
بهترین تولید محتوا برای اینستاگرام در حقیقت سوخت کارخانه پول سازی اینستاگرام شماست. هرچه تولید محتوا اصولی تر و منظم تر و حرفه ای تر باشد کارخانه شما راحت تر تولید ثروت می کند. برای فروش موفق در اینستاگرام باید توجه ویژهای به این قسمت داشته باشید. در این مقاله که حاصل مشاوره به صفحات بسیار زیاد و تولید محتوا برای مشتریان خودم است را برایتان شرح میدهم.
بخشی از کار و فعالیت من که به صورت تخصصی برای اینستاگرام تولید محتوا می کند را، در این بخش یاد می گیریم.
پست های منتشر شده در اینستاگرام به سه دسته زیر تقسیم می شوند که گاه نمی تواند ترکیبی از آنها هم باشد.
- آموزشی صرفاً حاوی مطالب آموزشی می باشند
- برندسازی تصاویری که جهت برجسته ساختن برند پست می شوند
- تبلیغات به صورت مستقیم تبلیغ محصول یا خدمت هستند
تاکتبک ۱.۱.۳ بهترین محتوا برای اینستاگرام است
بهتررین و جذاب ترین نوع محتوا برای ست گذاری در اینستاگرام روش ۱.۱.۳ است. من با آنالیز مشتریانم به آن رسیدم و به شما هم توصیه می کنم تا برای رسیدن به بهترین نتیجه از آن استفاده کنید. در این تاکتیک از هر پنج پست باید سه پست مربوط به آموزش باشد و یک پست جهت برندسازی و یک پست هم تبلیغ باشد. در این روش میتوان به صورت حرفهای عمل کرد. حالا با انواع پست اینستاگرامی آشنا شوید در اینستاگرام به صورت کلی چهارنوع پست داریم و سایر پست ها ترکیبی از همین چهار پست هستند.
عکس یک سبک برای تولید محتوا در اینستاگرام
عکس شاید راحت ترین نوع پوست به نظر برسند، اما نکات خواهم گفت که متوجه می شوید. پست کردن برخی عکس ها دقیقا ضربه زدن به برندتان است. در انتخاب عکس باید به نکاتی از قبیل کادر بندی صحیح نور مناسب پس زمینه و غیره توجه کرد. اگر از محصولات آن عکس می گیرید بهتر است آن را روی جایی با رنگ ثابت و روشن قرار دهید تا بیشتر این کنتراست ایجاد شود و تصویری واضح و شفاف از محصول ثبت شود از تصاویر با پس زمینه های شلوغ برای محصول خود اجتناب کنید.
مناسب ترین ابعاد برای عکس ها ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. از تولید عکس ها با ابعاد کوچکتر یا غیر متناسب خودداری کنید. عکس هایی که افقی و عمودی گرفته می شوند بعد از پست شدن در صفحه اصلی شما نامناسب نمایش داده خواهند شد و این امر سبب به هم ریختگی ظاهر صفحه اصلی شما می شود. در تصویر زیر دو محصول گرانقیمت با عکاسی های متفاوت را بررسی کنید:
پستها باید به صورت واضح گویای محتوای خود باشند و به عبارتی حتی بدون توضیحات هم بتوانند جلب توجه کند. روزانه عکس های بسیاری در اینستاگرام منتشر می شود اما بخش کوچکی از آنها مورد استقبال مخاطبان قرار میگیرد.
عکس نوشته سبک دیگری برای بهتر شدن محتوا در اینستاگرام
عکس نوشته ها خود نوعی از عکس ها هستند. ابعاد مناسب آنها همان ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و نکته قابل توجه در تولید عکس نوشته انتخاب کادر و فونتهای مناسب است. در عکس نوشته ها سعی بر آن است تا نکاتی را به صورت متن به مخاطب نشان دهیم برای نوشته ها در زبان فارسی بهترین فونت میترا و ایرانسنس است و جایی که تاکید نیاز است می توان از فونت تیتر هم استفاده کرد.
سب خودتان را پیدا کنید
آیا قرار است از جمله ها در قاب عکس نوشته باشند؟
یا اینکه قرار است عکسهایی را منتشر کنید و جمله ها را در کپشن بنویسید؟
آیا قرار است زیر هر جمله مخاطبان خود را به اظهارنظر دعوت کنید؟
آیا میخواهید نظر خودتان را هم درباره هر جمله بنویسید؟ اگر قرار است از عکس نوشته استفاده کنید، آیا می خواهید از یک طراحی یکسان استفاده کنید یا ترجیح می دهید چند چارچوب مختلف داشته باشید؟
اگر اکانت شما قرار نیست فقط به نشر جملهها و نقل قول ها اختصاص پیدا کند، بعد از هر چند پست از یک نقل قول استفاده می کنید.
ویدئو در اینستاگرام واقعا بهترین محتوا است!
طبق آخرین آمار منتشر شده از اینستاگرام بیش از ۸۰ درصد کاربران فقط ویدیو در اینستاگرام را نگاه می کنند. با توجه به این آمار شاید بخش مهمی از استراتژی تولید محتوا را درک کرده باشید. بله منظورم دقیقا تولید ویدیو است. با تولید ویدیو های حرفه ای می توانید بی رقیب باشید و یکتاز فروش در اینستاگرام شوید. این نکته مهم دیگری که باید توجه کنید این است تا سال ۲۰۲۵ بازاریابی ویدیویی پیشتاز خواهد بود و هیچ روشی جای آن را نخواهد گرفت به شخصه در این سالها متوجه مقاومت بیدلیل کارفرمایان در برابر تولید ویدیو شدهام که در مقایسه با افرادی که ویدئو تولید میکنند، فروش بسیار کمتری دارند.
اغلب دلیل این افراد برای ظاهر نشدن جلوی دوربین این است که رقبا از نکات استفاده میکنند. ممکن است اشتباهی در محتوا هوای ویدئویی داشته باشند.
با نگاهی به صفحات موفق و نگاهی به پست های منتشر شده، می توان تولید و انتشار ویدئو را درک کرد. یکی از بهترین انواع ویدئو میتواند توسط صاحب برند یا یکی از پرسنل باشد تا جلوی دوربین قرار بگیرد و توضیحاتی ارائه کند. تولید بسیار راحت است اما باید نکات مهمی را رعایت کرد تا خروجی آن منجر به درگیر شدن مخاطب گردد. تولید ویدیو هم مانند عکس باید با کیفیت بالا کادر بندی صحیح و نورپردازی مناسب انجام شود. ویدئو زیر به راحتی تمام تولید شده است و در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید، منشتر شده است.
برای تولید ویدئو از سه ابزار زیر میتوان استفاده کرد
گوشی موبایل:
در دسترس ترین ابزار برای فیلمبرداری هستند. با توجه به کیفیت گوشی های امروزی، خروجی مناسبی برای صفحات اینستاگرام دارند. در تولید ویدئو به عنوان پست با گوشی موبایل باید توجه کنید که گوشی را افقی نگه دارید و سوژه در مرکز کار قرار گیرد تا هنگام پست به صورت مربع انجام شود
دوربین عکاس:
صرف نظر از هزینه بالای آن می تواند بهترین گزینه برای تولید محتوای ویدیویی باشد.
دوربین فیلمبرداری:
این دوربین ها هم با توجه به اینکه قیمت بسیار بالایی دارند توصیه نمی شود هر چند خروجی دوربین های عکاسی به دلیل کیفیت بسیار بالای آنها بیشتر از دوربین های فیلمبرداری می باشد.
موشن گرافیک:
موشن گرافی زیرمجموعه از ویدیو ها هستند با توجه با این تفاوت که به صورت انیمیشن تولید و منتشر میشوند موشن گرافیک ها این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و تقریبا برای تمام کسب و کارها می توان از ماشین گرافیک استفاده کرد.
از خانواده عکس نوشته ها هستند با این تفاوت که هنگام ارائه آمار و ارقام استفاده می شود.
۷ اصل پست گذاشتن برای بهترین محتوا در اینستاگرام
هنگام پست گذاری در اینستاگرام و برای اینکه بهترین محتوا در اینستاگرام را داشته باشید، باید از یکک سری اصول پیروی کنید.
- محتوای پست ( عکس، عکس نوشته، فیلم و … )
- توضیحات ( متنی که زیر محتوا نوشته میشود )
- استفاده از هشتگها ( در مقاله بعدی به تفصیل درباره آن صحبت می کنم )
- درج مکان یا Location
- زمان ارسال
- تگ کردن صفحات دیگر روی محتوا
- دعوت به اقدام یا CTA که مخفف ( call to action ) میباشد.
همانطور که توضیح داده شد هنگام تولید محتوا حتماً باید به کیفیت آن توجه کرد. حداقل هایی را برای انتشار محتوا در نظر بگیریم. من همیشه به مشتریانم میگویم که پستی را که منتشر میکنید، اگر در صفحه ای دیدید خودتان لایک کنید. در قسمت توضیحات توجه کنید که حداکثر ۲ الی ۳ خط بنویسید و کلمه کلیدی کسب و کارتان یا کلید واژه مهمانپرست را در ابتدای توضیحات قرار دهید.
دلیل اصلی این این است که اغلب افراد فقط ابتدای توضیحات را میخوانند و اینستاگرام هم فقط سه خط ابتدایی را نمایش می دهد و مخاطب برای دیدن بقیه پست باید روی ادامه مطلب کلیک کنند.
پارامترهای تولید محتوای عالی
در نهایت شما به یک جایی میرسید که با این تکنیک های یک تولید محتوای بسیار عالی خواهد داشت. از رقبای خودتان که در اینستاگرام کم هم نیستند، می توانید خیلی جلو بیفتید. در حدی که محتوای شما داخل پیچ های دیگر پخش می شود و در حوزه ای که فعالیت میکنید، تبدیل به یک مرجع میشوید.
پس سراغ اصل مطلب بروید. اما قبلش به یک نکته را به شما بگویم که چرا تولید محتوا مهم است؟
مثل همین دستی که داریم در سمت چپ میبینیم، الان وضعیت ما به این شکل تبدیل شده و آمارها نشان میدهد که افراد به طور میانگین حدود دو و نیم ساعت در روز در شبکههای اجتماعی فعال هستند. هر روز محتوای خیلی زیادی از زیر دست آنها رد میشود. ما باید یک کاری انجام بدهیم که وقتی فرد به محتوای ما میرسد، بتوانیم در لحظه او را متوقف کنیم و بعد از توقف یک کار دیگری درگیر در کنار آن انجام بدهیم.
در واقع بتواند با محتوای ما تعامل برقرار کند. فرض کنیم که میخواهیم یک محصول را بفروشیم، اما کاربران به دلیل ذات شبکههای اجتماعی که به دنبال سرگرمی هستند، احتمالاً از روی این محتوا به راحتی رد میشود پس هنر است که آنجا مشخص میشود که با یک محتوای عالی سعی کنیم کاربران را چند لحظه روی آن پست نگه داریم. در نهایت بتواند به هدف خود برسد برای تولید محتوا ما به چند پیشنیاز مهم که اصلیترین مسائل تولید محتوا و فرآیند آن هستند نیاز داریم.
[message_box text_color=”light”]
[row v_align=”middle” h_align=”center”]
[col span=”9″ span__sm=”12″]
شاید نیاز باشد تا به اینجا برای درک مطلب بهتر، مقاله محیط اینستاگرام را بخوانید !
[/col]
[col span=”2″ span__sm=”12″ align=”center”]
[button text=”کلیک کنید” color=”success” radius=”99″ link=”https://khosravinia.ir/instagram-environment/” target=”_blank”]
[/col]
[/row]
[/message_box]
شناخت مخاطب برای بهترین محتوا
شناخت مخاطب، مهمترین اصول برای بهتر شدن محتوا در اینستاگرام میباشد. یعنی اینکه من تولید کننده محتوا باید بدانم که دقیقاً دارم برای چه کسی تولید محتوا انجام میدهم؟ حتماً باید یک بار یک زمانی بگذارم و خوبی از همین است که این کار یک بار انجام میشود. دقیقا باید بنویسیم و مکتوب کنیم که به عنوان مثال: مخاطب من چند سال دارد؟ احتمالا از کدام شهر است؟ یا اگر فقط در شهر خودم هست چه منطقه ای است؟
تحصیلاتش باید در چه حدی باشد؟ اگر محصول من با تحصیلاتش خیلی مرتبط است، به عنوان مثال محصولات آموزشی حتماً می تواند یک پیشنیازی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به مذهب فرد احتیاج دارد باید حتماً این مورد را یادداشت کنید. این بخش خیلی مهم است به این دلیل که شما باید خیلی شفاف و واضح بدانید که دارید برای چه کسی صحبت میکنید؟
تولید محتوا برای مخاطب
تولید محتوا برای مخاطب هم، یکی از مهمترین اصول برای بهتر شدن محتوا در اینستاگرام می باشد. گاهی ما داریم تولید محتوا انجام میدهیم مثل یک کپسول آتش نشانی، و خیلی هم میتواند قشنگ باشد. در موزه های هنری یا در گالری ها می تواند نقش داشته باشد. ولی برای مخاطب واقعی کارایی ندارد و قدم اول که شما انجام می دهید، یعنی همان شناخت مخاطبی که کاملاً نوشته شده مکتوب و شفاف است. برای آن مخاطب تولید محتوا می کنید.
فرض میکنیم که من دارم یک محصول میفروشم. فقط مربوط به آقایان است، بعد میبینم که خانمهای زیادی به پیج من آمدند. لایک کردند و تعامل دارند. کامنت هم میگذارند و از آنها دایرکت میگیرم. این نشان میدهد که من در تولید محتوا یک جایی اشتباه کردم و در نهایت آن محتوا، باید یک نیاز را از مخاطب رفع کند.
کلام آخر
محتوای شما هرچه شفاف تر و برای افراد هدفمند تولید شود، تاثیرگزارتر است. سعی کنید در اینستاگرام و تمام رسانه ها بدانید قرار است برای چه کسی صحبت کنید! این امر باعث می شود تا شما هزینه های سنگین بازاریابی را مجددا پرداخت نکنید. اگر همان اول راه این هدف را شفاف بسازید، دیگر نیازی نیست حوزه فعالیت و یا حتی انگیزهتان را از دست بدهید. موفق باشید.
مشاوره برای صفحه اینستاگرام شما ( همین جا کلیک کنید )
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۶
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید