نکاتی برای آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام
در مقاله افزایش فروش در اینستاگرام به خوبی درباره اهمیت فروش در این شبکه اجتماعی صحبت کردیم. اما مسئله اینجاست؛ رسیدن به فروش اینترنتی در اینستاگرام به آسانی که فکر می کنید نیست! صفحات بسیار زیادی در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که به درآمدهای میلیونی رسیدهاند و بخش بزرگی از بازار را به نام خود زدهاند. پس چطور میتوان سهمی در این بازار شلوغ برای خود دست و پا کرد؟
در ادامه قصد داریم در این خصوص توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.
بهترین محصول برای فروش در اینستاگرام کدام است؟
میدانیم که فروش اینترنتی در اینستاگرام یکی از بهترین ایده های کسب درآمد از اینترنت است. اما همواره ترس و نگرانی از فیلترینگ ناگهانی این شبکه اجتماعی وجود دارد. پس باید چه کار کنیم؟ در ادامه به شما خواهیم گفت!
محبوبیت اینستاگرام در ایران و جهان یک موضوع کاملا به اثبات رسیده است. در بسترهایی مانند اینستاگرام، محصول شما میتواند میلیون ها بازدیدکننده داشته باشد و این مسئله حتی در خصوص فروشگاه های سنتی در یک منطقه که شاید تنها صد یا دویست ورودی داشته باشد هم صدق می کند.
خوشبختانه اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا محصولات فیزیکی و مجازی و حتی خدمات تان را به فروش برسانید.
اما محصول را از کجا تامین کنیم؟
بسیاری از افراد وقتی فکر فروش اینترنتی در اینستاگرام در ذهن شان شکل میگیرد، نگرانی های مختلف از جمله پیدا کردن محصول مناسب به ذهن شان خطور می کند. باید بگوییم به هیچ عنوان قرار نیست از همان ابتدا محصولی را در اختیار مشتری قرار دهید. شما پیج را راه اندازی کنید، پست و محتوای بدرد بخور در آن بارگذاری کنید و کمی هم از محصول خود بگویید!
پس از مدتی مطمئنا سفارش هم دریافت می کند. پس از آن میتوانید بروید محصول را به همان تعدادی که سفارش داده اند، تهیه کنید.
منظور من این است؛ نگران سرمایه اولیه نباشید. تمرکز شما باید بر روی صفحه اینستاگرامی تان باشد. پس از مدتی این موضوع برطرف خواهد شد. کمی به کسب و کارهای بزرگ نگاه کنید که چگونه و از کجا شروع کرده اند. سرمایه اولیه پس از مدتی جور می شود.
تکنیک های افزایش فروش اینترنتی در اینستاگرام
چندبار تاکنون این جمله را شنیده اید: «کسی از این محصول نمیخرد، باید به سراغ محصولی با تقاضای بالا بروم» این جمله اغلب زمانی به زبان می آید که افراد قادر به فروش محصولات خود نبوده اند. آیا مشکل از نوع محصول است؟
اینکه شما قبل از راه اندازی کسب و کارتان تقاضای بازار را ارزیابی کنید، یکی از مهم ترین مسائلیست که اهمیت دارد. موضوع مهم دیگر به مهارت و توانمندی شما به افزایش فروش برمیگردد. اگر چگونگی فروش را بدانید، میتوانید سختترین مشتریان را هم برای خرید متقاعد کنید.
یک فروشنده خوب این توانایی را دارد که برای محصولش هم تقاضا و هم مشتری بیاورد. در واقع مایوی شنا را در خشکی هم بفروشد! اما این تکنیک ها کدام اند؟ چه روش هایی میتواند موثر باشد؟
*جذب فالوور هدفمند
بسیاری از افراد تعداد فالوور بالا را برای افزایش فروش اینترنتی در اینستاگرام کافی میدانند. حتی حاضرند با پرداخت هزینه ای گزاف، فالوور فیک را به سمت صفحه اینستاگرامی شان هدایت کنند. اما در واقع شما با یک فالوور هم میتوانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. پس جذب فالوور هدفمند را اولویت خود بدانید.
شما باید محصول یا خدمات خود را برای مخاطب هدف به نمایش بگذارید و برای جذب آنها برنامه ریزی صحیحی داشته باشید.
*قدرت ویدئو را نادیده نگیرید
ویدئو مارکتینگ این روزها یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام است. کمی به خودتان رجوع کنید، بیشتر ویدئو میبینید یا به مطالعه یک مطلب میپردازید؟ درواقع ویدئو به واسطه انتقال احساسات بیشتر به مخاطب، ماندگاری بیشتری نسبت به عکس دارد. با ساخت ویدئوهای جذاب و تاثیرگذار در جلب اعتماد مخاطب، موفق تر عمل خواهید کرد.
*استفاده از نظرات مشتریان
اگر مشتری نباشد، به هیچ درآمدی دست پیدا نخواهید کرد. پس برای حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتراین جدید باید ارتباط موثری با آنها برقرار کنید. چون نظر آنها کمک می کند تا محصولات یا خدمات تان را بهبود بخشید و ایرادات را برطرف کنید. علاوه بر اینکه این حس را به او القا کنید که برای او ارزش و احترام لازم را قائلید. او نیز متقابلا محصول یا خدمت شما را میخرد.
باید سعی کنید جواب کامنت ها و پیام های افراد را در کمال صداقت، کامل و صمیمانه بدهید. حتی نظراتشان را جویا شوید. بدین ترتیب می فهمید آنها چه میخواهند و ایرادات آنها را برطرف کنید.
*کال تو اکشن را فراموش نکنید
Call to action به این معنیست که مخاطب را برای انجام یک عمل نظیر خرید، معرفی شما به دیگران و حتی دنبال کردن کانال های دیگر ترغیب کنیم. شاید تمامی پست ها و استوری های شما در اینستاگرام به طور مستقیم هیچ ارتباطی به فروش اینترنتی در اینستاگرام نداشته باشد، اما دقیقا با همین هدف اجرایی می شود. کاملا زیرپوستی مخاطب را به سمت هدف خودتان میکشانید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۲
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید