ایمیل مارکتینگ چیست؟
استفاده از ایمیل در بازاریابی برای ارتقا products محصولات و خدمات تجاری و همچنین ایجاد انگیزه برای وفاداری مشتری است. ایمیل مارکتینگ را باید نوعی بازاریابی بدانید که می تواند مشتریان موجود در لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات مطلع کند. همچنین می تواند فروش آسان تری را فراهم آورد و مخاطبان را در مورد ارزش برند شما آگاه سازد یا آنها را در خرید، متمرکز نماید. کارشناسان سایت بابک خسروی نیا نیز می توانند به شما در طراحی، ساخت و بهینه سازی بازاریابی ایمیل کمک کند تا بهترین ROI را در برنامه بازاریابی بدست آورید.
وقتی می خواهید برند خود را رشد دهید یا وسایل تان را بفروشید. بازاریابی از طریق ایمیل به عنوان یکی از محبوب ترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی پیش روی شما قرار میگیرد. در این مقاله ما در مورد چگونگی بازاریابی از طریق ایمیل و استفاده از ایمیل های تبلیغاتی بحث خواهیم کرد. که می تواند به شما در رونق کسب و کار کمک کند. همچنین چند نکته در راستای شروع کار از طریق بازاریابی ایمیل موفق ارائه خواهیم داد.
ایمیل مارکتینگ را بشناسید
ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی قدرتمند، نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار استفاده می کند. این می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را از جدیدترین موارد یا پیشنهادها مطلع سازید. و آن را در تلاش های اتوماسیون بازاریابی قرار دهید. همچنین می تواند با افزایش آگاهی از برند، ایجاد روابط و یا درگیر کردن مشتری در خرید از طریق انواع مختلف ایمیل های بازاریابی، در استراتژی بازاریابی نقشی محوری داشته باشد.
مزایای بازاریابی از طریق ایمیل
ایمیل تا حدی به دلیل ابزاری که کاربر را مجبور به انجام نوعی اقدام می کند. به یک ابزار محبوب بازاریابی تبدیل شده است. ایمیل در صندوق ورودی قرار می گیرد تا زمانی که خوانده شود، حذف شود یا بایگانی شود. اما یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای موجود به حساب می آید. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ توسط اتحادیه بازاریابی مستقیم (DMA) مستقر در انگلیس نشان داد که به ازای هر ۱ دلار هزینه، ایمیل، میانگین بازده سرمایه گذاری (ROI) ۳۸ دلار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قدرت بازاریابی ایمیلی، آمار بازاریابی ایمیلی به بخش تماس باما مراجعه کنید.
ایمیل مارکتینگ می تواند به شما کمک کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین به وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا هرجای دیگری که دوست دارید افراد از آن بازدید کنند، ترافیک ایجاد کند. حتی می توانید ایمیل های خود را تقسیم بندی کرده و با استفاده از اطلاعات جمعیتی، کاربران را هدف قرار دهید. بنابراین فقط پیام هایی را که می خواهند بیشتر ببینند برای افراد ارسال می کنید.
ایمیل مارکتینگ همچنین از طریق نرم افزارهای بازاریابی ایمیل نیز انجام خواهد شد. که اغلب برای ارسال آسان ایمیل ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مسیر می توانید تست های A / B از یک موضوع را انجام دهید و یا تماس بگیرید تا بهترین پیام را شناسایی کنید.
نکاتی برای ایجاد لیست بازاریابی ایمیل
اما در وهله اول چطور می توانید مخاطبانی ایجاد کنید که در لیست ایمیل مارکتینگ شما باشند؟ چند روش وجود دارد که همه آنها با رفتار درست مدیران کسب و کار، و با در نظر گرفتن بهترین روش های بازاریابی به نتیجه خواهد نشست.
۱.لیست ایمیل نخرید
لیست های ایمیل را خریداری نکنید. بسیاری از شرکت های بازاریابی ایمیلی در مورد آدرس های الکترونیکی خط مشی سختگیرانه و مبتنی بر اجازه دارند. این بدان معنی است که ارسال لیست های خریداری شده ممنوع است. درعوض، بر تشویق افراد برای ارسال ایمیل شما از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شوید.
به این جمله توجه کنید: « هنگام ثبت ایمیل خود از طریق فرم ثبت نام سفارشی، می توانید در اولین سفارشات تخفیف بگیرید» آیا این پیام مخاطبان را مشتاق نمی کند؟ محتواهای اینچنینی بسیار زیادی وجود دارد که میتواند فرصت ساخت یک لیست ایمیل را فراهم آورد.
۲.مقررات را بدانید
از مقررات ملی (و بین المللی) ایمیلی مطلع باشید. اطمینان حاصل کنید هنگام ارسال ایمیل خودکار به هرگونه الزامات قانونی و قوانین قابل اجرا در منطقه خود پایبند هستید. مانند قانون CAN-SPAM در ایالات متحده، قانون ضد هرزنامه کانادا (CASL) یا مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) در اتحادیه اروپا برای پردازش اطلاعات شخصی.
این مقررات هم براساس موقعیت مکانی شما و هم موقعیت مشترکان شما تنظیم می شوند. و این مسئولیت شماست که بدانید چه قوانینی در مورد شما صدق می کند. در اینجا توصیه های بیشتری در مورد جلوگیری از فیلترهای هرزنامه ایمیل وجود دارد.
۳.برقراری ارتباط با مشتری
برای مکالمه با مشتریان خود از ایمیل استفاده کنید. ایمیل یک ابزار بازاریابی عالی است. اما می تواند از راه های دیگری نیز به تجارت شما کمک کند. برای ارسال نظرسنجی، گاه به گاه از محتوای بازاریابی منظم خود صرف نظر کنید. از خود بپرسید که پس از خرید مشتری و ارسال محصول برای وی، تا چه اندازه از وی قدردانی می کنید؟ آیا تنها به یک سلام اکتفا خواهید کرد؟ قدردانی کردن نه تنها به مخاطبان شما فرصتی می دهد تا بازخورد ارزشمندی به شما ارائه دهند. بلکه به آنها این امکان را می دهد تا درک بیشتری از افراد فعال در کسب و کار شما داشته باشند.
۴.ارسال به موقع
فقط در مواقعی که نیاز دارید ایمیل مارکتینگ را انجام دهید. هنگامی که شخصی با آدرس ایمیل خود به شما اعتماد کرد، از این اعتماد او سوءاستفاده نکنید. سیل عظیمی از مقالات و اخبار و تخفیف ها در صندوق ورودی مخطبان تنها علاقه وی و همچنین لغو اشتراک را به همراه دارد. سعی کنید تمرکز خود را بر ارسال پیام های مرتبط و جذاب در مورد مواردی که دوست دارند، قرار دهید. تا میزان وفاداری شان را برای مدت های طولانی افزایش دهید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای: ۰
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید