اهمیت بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای آنلاین
در حال حاضر کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می کنند، روز به روز در حال افزایش است. چه بسا که سود بسیار قابل توجهی را نیز به جیب می زنند. این نوع از تجارت ها، این روزها به حدی در زندگی ما جا باز کرده اند که اکثریت ما در اینترنت به دنبال رفع نیازهای خود میگردیم. تاکنون چند بار خرید اینترنتی داشته اید؟ آمار نشان می دهد، خرید انجام شده در بستر اینترنت خصوصا در یکسال گذشته با ظهور ویروس کرونا؛ به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است. اما مسئله اینجاست؛ تا زمانی که از اهمیت بازاریابی اینترنتی آگاه نباشید، رسیدن به موفقیت و افزایش فروش امکانپذیر نخواهد بود.
امروزه کسب و کارها به این مسئله واقف هستند در صورت عدم ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ، رسیدن به موفقیت امکانپذیر نخواهد بود. اما این خواسته چگونه محقق می شود؟ چرا بازاریابی های اینترنتی تا این اندازه پراهمیت شده است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه خواهیم داد.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
ما در مقاله ای جدا به طور کامل در رابطه با بازاریابی اینترنتی و مزایای آن توضیحاتی خدمت شما ارائه دادیم. اما شاید بد نباشد بدانید، منظور از بازاریابی در بستر اینترنت، فرآیند جذب و حفظ مشتریان و همچنین آگاهی نسبت به فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه های اجتماعی است. خصوصا اینکه شبکه های اجتماعی این روزها توانسته به جایگاه بسیار بالایی در میان کاربران اینترنت دست پیدا کند. در این نوع از بازاریابی شما باید روشی مناسب از استراتژی ها را بیابید که منجر به جذب بازار هدف می شود و شرایط فروش را بهبود می بخشد.
اما چرا تا این اندازه برای کسب و کارهای آنلاین پراهمیت است. در ادامه به شرح این مسئله خواهیم پرداخت.
دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی چیست؟
محال است سبک و روشی نو برای رسیدن به فروش و سود بیشتر به دنیا معرفی شود و مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد. درواقع زمانی که شما کسب و کاری آنلاین را راه اندازی می کنید، به خوبی آگاهید بدون بازاریابی درست نمیتوانید به مخاطبان فعال در بستر اینترنت معرفی شوید. این معرفی باید چنان در بهترین شرایط صورت گیرد که از همه نظر با سود همراه شود. بیایید برخی از دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی را بشناسید:
*هزینه بسیار کمی دارد
همه ما می دانیم بدون تبلیغات نمی توانید برند خود را در معرض نمایش برای مخاطبان زیادی قرار دهید. شما برای معرفی به تبلیغات گسترده و البته گران قیمت نیاز دارید. از طرفی بدون معرفی شدن، نمیتوانید به فروش بیشتری برسید. در گذشته و در تبلیغات سنتی اغلب با تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و بنری در سطح شهر روبرو می شدیم. تبلیغاتی بیسار گران که امکان اندازه گیری آنها وجود نداشت. اما در حال حاضر با پرداخت هزینه ای کاملا مقرون به صرفه میتوان نه تنها از فضای مجازی بلکه از طریق سئو سایت، ایمیل مارکتینگ، محتوا و… به جذب مشتری و به طبع آن، افزایش فروش دست یافت.
*قابل اندازه گیری است
فرض را بر این بگذارید که تبلیغات برند خود را با دو بنر مختلف در دو نقطه شهر انجام داده اید. اما پس از گذشت مدت زمانی مشخص، نمیتوانید تفکیک کنید مشتریان از کدام یک از این بنرها به سایت شما جذب شده اند. حتی نمیتوانید تعیین کنید کدام یک تاثیری مثبت بر روند فروش شما داشته اند.
حال دانستید چرا اهمیت بازاریابی اینترنتی تا این اندازه مورد توجه قرار میگیرد؟ شما به سادگی می توانید مشخص کنید کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کار شما مناسب بوده است. اینکه آیا ایمیل مارکتینگ منجر به افزایش نرخ کلیک سایت شما شده یا تبلیغات در گوگل چنین نتیجه ای را با خود به همراه داشته است؟
مسلما روشی که از بازخورد مثبت تری برخوردار باشد، تمرکزها را به سمت خود می کشاند.
*امکان بهینه کردن روش بازاریابی وجود دارد
پس از اندازه گیری روش های جذب مشتری از طریق بازاریابی اینترنتی، میتوانید برای بهینه تر شدن و کارآمدتر شدن آن اقدام کنید. درواقع با کنار گذاشتن روش های ناکارآمد به سراغ نتایج سرچ گوگل بروید. اگر در کلمات کلیدی موردنظر خود نتوانستید به صفحه اول گوگل راه یابید، استفاده از سئو ( SEO ) بهترین گزینه است. در صورتی که باز هم به نتیجه نرسیدید، پس کنار گذاشتن آن روش بهترین گزینه به حساب می آید.
*خرید مشتریان را شخصی سازی کنید
در بازاریابی اینترنتی شما به مشتریان امکان خرید شخصی را نیز می دهید. درواقع شما از این طریق میتوانید به جلب نظر و توجه آنها بپردازید. به عنوان مثال پیامی را از طریق فروشگاه اینترنتی آنها ارسال می کنید. این پیام حاوی نام آنهاست. حتی محصولاتی که به آن علاقمند هستند را با تخفیفی ناچیز به آنها پیشنهاد می دهید. مطمئنا این کار احساس خوشایندی را به آنها انتقال می دهد. این که شما به ارزش هایشان اهمیت می دهید. این یکی از روش هایی است که برند شما را در ذهن آنها تثبیت می کند.
کلام آخر
مطمئنا تاکنون نسبت به اهمیت بازاریابی اینترنتی در دنیای امروز آگاه شده اید. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید، در ابتدا نیاز است با یک متخصص و مشاور باتجربه صحبت کنید. از تجربیات و راهنمایی های او بهره بگیرید. بی گدار به آب زدن، آن هم در چیزی که به درآمد و فروش ارتباط دارد اصلا کار صحیحی نیست. در این راه میتوانید از مشاوران سایت ما کمک بگیرید. تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای: ۰
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید