۵ نکته طلایی برای بازاریابی در اینستاگرام
اگر به عنوان یک برند مشغول به فعالیت هستید، باید بدانید که اینستاگرام به عنوان محبوب ترین و بزرگ ترین شبکه اجتماعی در طی چند سال گذشته، یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای استراتژی های شما در حوزه بازاریابی است. درواقع اگر قصد موفقیت در فضای دیجیتال مارکتینگ را دارید باید بدانید که بازاریابی در اینستاگرام میتواند شما را به خواسته تان برساند. اما چگونه؟!
براساس آمار منتشر شده، سالانه بیش از ۳۵درصد از بازاریابان به جهت رشد برند و افزایش فروش خود به سراغ اینستاگرام می روند. این آمار در سال ۲۰۲۰ با ظهور ویروس کرونا و از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای سنتی به آمار خیره کننده ۵۰ درصد رسیده است. از همین رو با اطمینان می توان گفت؛ این روزها اینستاگرام یک عامل جداناپذیر در بازاریابی به حساب می آید. فارغ از اینکه بیش از یک میلیارد نفر روزانه به بازدید از این شبکه اجتماعی دوست داشتنی می پردازند.
اما سوال اصلی اینجاست؛ چگونه میتوان بازاریابی در اینستاگرام را شکوفا کرد؟ توصیه داریم در ادامه این مقاله با ما همراه شوید، زیرا در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.
راه اندازی یک حساب تجاری
قبل از اینکه به سراغ بازاریابی در اینستاگرام بروید؛ باید بدانید که راه اندازی یک حساب آن هم از نوع بیزینسی، از الزامات کار شما محسوب می شود. اگر قصد راه اندازی یک حساب کسب و کاری دارید و در این زمینه آشنایی ندارید، در مقاله ای جداگانه « چگونگی ساخت اکانت اینستاگرام » به شرح این موضوع پرداخته ایم.
بیزینس کردن حساب کاربری به شما این امکان را می دهد تا به راحتی آن را بررسی کنید. رفتار کاربران را بسنجدید و براساس نیاز آنها پست هایی را به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد.
اما چه نکاتی در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد؟
بازاریابی در اینستاگرام چگونه به موفقیت میرسد؟
باید بدانید اینستاگرام به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد. ربات های آن به اندازه ای باهوش هستند که به هیچ عنوان نمیتوانید آن را دور بزنید. پس فکر هرگونه حقه بازی را از ذهن تان دور بیاندازید. در ادامه نکاتی را شرح می دهیم که به موفقیت هرچه بیشتر بازاریابی در اینستاگرام منجر خواهد شد.
*تشریح واضح اهداف
باید قبول کنید که تمامی بسترهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی یک ابزار هستند. تنها در صورتی به موفقیت خواهید رسید که استفاده ای موثر از آنها داشته باشید. اگر بدانید در مسیر بازاریابی آن هم در اینستاگرام، می خواهید به چه چیزی برسید ( افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، و یا بهبود کسب و کار) فعالیت در آن ساده تر خواهد شد.
چه بسا که این روزها اینستاگرام شرایطی را فراهم آورده که نه تنها می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، بلکه میتوانید فروش خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. از همین رو قبل از هرگونه اقدام مشخص کنید؛ چه انتظاری از پیج اینستاگرامی تان دارید. سپس با تدوین یک استراتژی متناسب به سمت محقق کردن آنها قدم بردارید.
*شناخت مخاطبان هدف
از جمله دیگر نکات مهم که در بازاریابی در اینستاگرام باید به آن اهمیت دهید، شناخت مخاطبان هدف است. شما باید مشخص کنید با چه حجمی از مخاطبان روبرو خواهید شد. تنها یک تحقیق ساده کافیست که نشان دهد کاربران شما از چه چیزهایی بیشتر استقبال می کنند. به عنوان مثال کاربران شما در چه گروه سنی قرار دارند، ساکن کدام شهرها هستند و بیشتر از کدام شبکه اجتماعی استفاده می نمایند.
اینها تنها آمار و ارقامی هستند که ادامه مسیر راه را برای شما روشن تر می کند. اما با این حال مشخص کردن بازار هدف از جمله مسائلیست که چشم پوشی از آن غیر ممکن است.
*بهینه کردن پروفایل
هر چند در مقاله ای کاملا جدا به چگونگی نوشتن بیو اینستا جذاب پرداختیم. اما خالی از لطف نیست اگر بگوییم نگارش بیو جذاب تا چه اندازه در جذب مخاطب و افزایش دنبال کنندگان تاثیر دارد.
شما در این بخش باید نام خود، نام کاربری، وب سایت، دسته بندی و دکمه های call to action را مشخص نمائید.
*انتخاب تصویری مناسب
اگر به عنوان یک شرکت یا برند مشغول به فعالیت هستید، تصویر اکانت شما باید مرتبط با لوگو برندتان باشد. این کار نه تنها به اعتبار شما کمک می کند بلکه به مخاطبین شما این امکان را می دهد تا در یک نگاه، شما را بشناسند و بدانند به صفحه کدام برند ورود کرده اند. تصویر انتخابی تان نیز باید اندازه ای ۱۱۰ در ۱۱۰ پیسکل داشته باشد.
دقت داشته باشید که شما باید به طور مداوم بررسی کنید؛ با توجه به تغییرات گسترده و آپدیت های مداوم اینستاگرام، تصویر شما همچنان خوب و عالی نشان داده می شود.
*محتوای تصویری باکیفیت
اینستاگرام از همان ابتدا به عنوان یک رسانه بصری شناخته شده است. پس نمیتوانید بدون ارائه محتوای تصویری باکیفیت، انتظار موفقیت در آن را داشته باشید. اگر از تجهیزات بالا بهره مند نیستید، باید بدانید که برای تولید چنین محتوایی به تجهیزات باکیفیت عکاسی نیازی نیست. کافیست عکس ها کاملا روشن و واضح باشد و داستانی را در پشت آن نهفته باشد. آن زمان است که بیننده را به هیجان می اندازد.
*کپشن هایی عالی بنویسید
شاید اینستاگرام یک رسانه کاملا بصری شناخته شود، اما بحث محتوا را نمی توان در آن نادیده گرفت. اینکه شما در کنار تصویری باکیفیت، ظاهر و محتوایی جذاب را به مخاطب ارائه دهید، یکی از مهم ترین عوامل موفقیت بازاریابی در اینستاگرام به حساب می آید. کافیست داستانی را که می نویسید آغاز و پایانی جذاب داشته باشد. آن زمان است که حجم بالای مخاطبان و البته تعاملی که ایجاد می شود متعجب خواهید شد.
کلام آخر
نکات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که به بازاریابی در اینستاگرام کمک می کند. از جمله آنها میتوان به استفاده صحیح از هشتگ ها اشاره کرد. در این میان البته نباید از درگیر کردن مخاطبان غافل شد. به خاطر بسپارید؛ هرچقدر که عملکرد شما در سطح بالاتری اتفاق افتد، رسیدن به موفقیت ( فروش بیشتر، مخاطبان بیشتر و…) دور از انتظار نیست.
با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. تیم حرفه ای بابک خسروی نیا آماده است تا راهنمایی های جامع و دقیقی را در اختیار شما قرار دهد.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۱
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید