یک نکته بسیار مهم در تبلیغات اینستاگرام
یک نکته بسیار مهم در تبلیغات اینستاگرام که هرکسی باید آنرا بداند
امروزه شبکه اجتماعی بنام اینستاگرام، یکی از پر بازدیدترین رسانه هایی است که هر فردی حداقل یک حساب کاربری برای خود و یک حساب برای کسبوکار خود ایجاد کرده است. از طرفی اکثر کسبوکارها در این رسانه می خواهند برای رشد و پیشرفت کارشان تبلیغات گسترده یا جزئی انجام دهند. در این مقاله به بایدها و نبایدهایی که نیاز دارید، اشاره می کنیم.
تبلیغات اینستاگرام را می توان خیلی اصولی و حرفه ای اجرا کرد. اکثر افرادی که در این امر شکست می خورند، تنها به چند دلیل ساده است که اغلب آنها بدون برنامه ریزی، هماهنگی و مهمتر از هم از روش های غلطی برای تبلیغات استفاده می کنند. شاید برای کسانی که به تازگی می خواهند وارد این مسیر شوند و برای کسبوکارشان هزینه هایی را متقبل شوند، لازم است در همان اول کار بصورت فنی و حرفه ای خود را نشان دهند. منظور این است که حتما با یک تیم حرفه ای، مشاور حرفه ای و پلن حرفه ای مسیر خود را ادامه دهند.
یک ویدئو آموزشی درمبان همین مقاله برایتان آپلود کرده ایم، قبل از دیدن ویدئو حتما مقاله را بخوانید
چه کارهایی را باید قبل از تبلیغات اینستاگرام انجام دهیم؟
اجازه دهید آموزش خودم را با شرح یک مثال برایتان شروع کنم. فکر کنید در خیابان های شهرتان قدم می زنید و یا با خودرو خودتان به خیابان ها می روید. در همین حین تبلیغات گسترده ای از یک برند یا یک فروشگاه می بینید که خیلی جلب توجه کرده و باعث می شود شما حداقل یکبار برای خرید به آن فروشگاه بروید. دوست دارید چه چیزی را تجربه کنید؟ قطعا همگی به دنبال این هستیم که وقتی چنین عظمتی را در تبلیغات می بینیم و این سروصدا مارا به آن فروشگاه می کشاند، باید با یک چیز خارق العاده مواجه شویم.
در اکثر تبلیغات محیطی ما قدرت را از تبلیغ کننده می بینیم ولی در اصل ماجرا که وارد می شویم، می بینیم ظاهر و باطن یکی نیست! دقیقا چیزی که از بیرون ما را جذب خود کرده است، از درون میشکل دارد. یعنی یک زیرساخت درست تبلیغاتی وجود ندارد. منظورم صرفا به قدرت آن فروشگاه یا برند نیست. بلکه می توان درباره خدمات رسانی آن فروشگاه با ادعایی که در تبلیغات کرده است یک تناقض وجود دارد. چه اتفاقی میافتد؟
هرکسی که وارد آن فروشگاه میشود خود را یک فرد شکست خورده می داند! یعنی آن فردی که نیت به خرید داشت، نه تنها تبدیل به مشتری نمیشود بلکه تبلیغات منفی برای آن کسبوکار انجام می دهد. خیلی ساده است. شما برای ساخت یک زیر ساخت خوب در پیج اینستاگرامتان نیاز دارید حداقل بیست عدد پست اینستاگرام ارزشمتد بگذارید. تا مشتری به محضی که وارد صفحه شما می شود ذوقاش کور نشود و بتواند شما را همراهی کند.
دانلود ویدئو آموزشی برای تبلیغات اینستاگرام
منظور از زیرساخت تبلیغاتی چیست ؟
وقتی صحبت از زیرساخت تبلیغاتی می کنیم یعنی همه چیز را باید رعایت کنید. نکاتی که بسیار مهم است را برایتان بازگو می کنم. شما باید حداقل بیست پست عالی ارزشمند داشته باشید! یعنی اینقدر از لحاظ محتوا قوی عمل کنید تا مخاطب به شما اعتماد کند. برای ارزشمند شدن محتوایتان نیاز به دانش ویدئومارکتینگ، عنوان نویسی و غیره دارید. به گرافیک صفحهتان اهمیت دهید. از زنگ بندی و یک تم سازمانی برای خودتان استفاده کنید و خودتان را منحصر به فرد کنید .
مخاطبان اینستاگرام امروزه به این نوع مسائل اهمیت زیادی قائل هستند. همین امر خودش یک ارزش گذاری محسوب می شود. یک نکته دیگر که در زیرساخت تبلیغاتی این است که قسمت هایلایت استوریتان را با رنگ بندی خاص مشخص کنید. از عناوین تماس با ما، درباره ما و محصولات ویژه و یا تخفیف ها در استوری غافل نشوید. دلیل هایلایت های استوری این است که شاید یک وردی از فالوورها در همان ابتدا می تواند جذب کسبوکار شما شود و به راحتی تبدیل به یک مشتری شود. از رضایت مشتریان در هایلات استوریتان استفاده کنید تا اعتماد سازی مخاطبان چند برابر شود.
نکته بسیار مهم این است هرگز صفحه کاربری تان را به حالت Private نگذارید! در گذشته بسیار مرسوم بود که تبلیغ دهندگان برای اینکه مخاطب را جذب کنند، پیج را به حالت بسته در می آوردند تا مخاطب اقدام به درخواست فالو کند و باعث میشد که کاربران حداقل زمان بیشتری را در صفحه بمانند. امروزه الگوریتم های اینستاگرام بهینه شدهاند و در نرخ تعامل و بازدید پیج خیلی تاثیر منفی می گذارد! از طرفی مدرسان و افراد مشابه در حوزه خودتان به قدری زیاد شده اند که کاربران به راحتی دنبال کسانی میروند که ارزش را ارائه کنند.
بهترین روش تبلیغات اینستاگرام چیست ؟
نمی توان خیلی دقیق و جدی گفت بهترین روش تبلیغات اینستاگرام کدام است و چه مسیری اشتباه! ما می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم که همه چیز به محتوای شما بستگی دارد. محتوایی که خودش به تنهایی می تواند هزاران مخاطب دیگر را به صفحه شما سرازیر کند. شخصا راههای زیادی در تبلیغات اینستاگرام را تجربه کرده ام. از یک استوری ۵۰۰ ورودی تا یک پست در پیج خیلی پر بازده که وردی اش ۱۰۰نفر بودند! بله هر صفحه و هر بیزینس یک قشر مخاطب خاص دارد.
بهتر است از یک زاویه دید دیگر به این موضوع بپردازیم. درواقع باید چندین راه را همزمان تجربه کنید. بر فرض مثال یک پیج با ۵۰۰هزار فالوور که مخاطبان انگیزشی دارد شاید مبلغ پانصدهزار تومان بابت تبلیغات از شما دریافا کند و بنر شما را در استوریاش قرار دهد و ورودی شما صد نفر باشد. از طرفی به یک پیج اینستاگرام با یک میلیون فالوور درخواست میدهید و نتیجه مطلوب را تجربه نمی کنید چون هدف بازارتان شاید به درستی مشخص نشده باشد. پس خیلی واضح نیست که کدام مسیر درست است!
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۲
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید