تبلیغات کلیکی چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟
تبلیغات کلیکی آیا در رشد یک کسب و کار موثر است؟
امروزه در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که هر لحظه اینترنت به بخشی مهم، جداناپذیر و پررنگ در زندگی افراد تبدیل می شود. دیگر روش های سنتی تبلیغات، نتیجه بخش نبوده و کسب و کارها می دانند برای حضوری موثر و برای رسیدن به موفقیت نیاز دارند تا به دنیای دیجیتال وارد شوند. و از همه مهم تر، با روی آوردن به تبلیغات آنلاین، مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانند.
با نگاهی به اطرافیان، متوجه خواهید شد همه ما تقریبا بخش اعظمی از زندگی خود را در حال گشت و گذار در اینترنت هستیم. به گونه ای که در زمان مناسب می توان از ما به عنوان یک مشتری ارزشمند یاد شود. با این تفاسیر میتوان پرسید؛ آیا در میان فعالیت گسترده در اینترنت با تبلیغات کلیکی روبرو شده اید؟
منظور از تبلیغ کلیکی چیست؟ همان تبلیغاتی که اغلب کسب و کارها برای رشد سریع به سراغ آن می روند. اگر کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، آیا به فکرتان خطور کرده از این روش تبلیغات برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید؟ بیایید قبل از هر چیزی کمی با این نوع از تبلیغات آنلاین آشنا شوید. در ادامه توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه خواهیم داد.
با ما همراه باشید.
تبلیغات کلیکی را بشناسید
اگر به تبلیغات آنلاین علاقمند باشید و یا فکر استفاده از آن را در سر می پرورانید. مطمئنا با واژه ای به نام PPC یا پرداخت به ازای کلیک ( Pay Per Click ) مواجه شده اید. تبلیغات کلیکی درواقع نوعی مزایده برای جستجو است. مزایده ای که در آن میتوانید آگهی خود را ایجاد کنید و سپس برای عبارت های کلیدی مختلف برای آن آگهی، پیشنهاد قیمت متفاوتی را ارائه دهید. در این صورت آگهی شما چه در بالا و چه در پایی نتایج جستجوی طبیعی که برای آنها پولی پرداخت نشده، به نمایش درخواهد آمد. هر چه پیشنهاد قیمت شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به جایگاه اول خواهید داشت.
این تبلیغات به گونه ای عمل می کند که تنها زمانی که کاربران بر روی آگهی شما کلیک می کنند، مبلغی را از شما دریافت خواهد کرد. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم؛ شما در تبلیغ کلیکی؛ جایگاه آگهی خود را خریداری می کنید.
فرض کنید شما حداکثر یک دلار و ۵۰ سنت را برای واژه کلیدی « خرید» پیشنهاد داده اید و این رقم به عنوان بالاترین پیشنهاد در جایگاه اول فهرست قرار گرفته است. اگر ۱۰۰ نفر بر روی تبلیغات کلیکی شما کلیک نمایند، موتور جستجو یا هر سرویس ارائه دهنده خدمات تبلیغات کلیکی، حداکثر مبلغ ۱۵۰ دلار را از حساب شما برداشت خواهد کرد.
یعنی چیزی بیشتر یا کمتر نخواهد بود.
چرا تبلیغات کلیکی تا این اندازه در بازاریابی دیجیتال مهم است؟
انجام تبلیغات کلیکی یعنی افزودن ترافیک به وب سایت. ترافیک بالا یعنی رسیدن به رتبه بهتر و رتبه بهتر یعنی فروش بیشتر. خب در این صورت چه کسی می تواند از تبلیغات کلیکی بد بگوید؟ اگر هم وجود داشته باشد حتما نتوانسته برنامه ریزی درستی را برای تبلیغات خود داشته باشد. ار شما به اندازه کافی هزینه کنید، رسیدن به جایگاه اول غیرقابل دسترس نیست. در نتیجه مشتریان بالقوه نیز از کسب و کار شما دیدن خواهند کرد. اگر مردم به واژه پیشنهاد قیمت داده شما علاقمند باشند، مطمئنا از همان لحظه فعال شدن آگهی، کلیک هایی را دریافت خواهید کرد.
یکی از مهم ترین تفاوت های تبلیغات کلیکی با بازاریابی ارگانیک موتورهای جستجو، مدت زمان آن است. درواقع اگر می خواهید در مدتی کوتاه به جایگاه بالایی برسید باید از تبلیغ کلیکی ( PPC ) استفاده کنید. در غیراینصورت هفته ها و حتی ماه ها طول خواهد کشید تا رفتار مخاطبان تغییر کند. چه بسا که با کمک این روش بازاریابی قادر خواهید بود به راحتی شرایط بازار را تغییر داده و با علایق مشتریان سازگار شوید.
نکته مهم دیگر اینجاست؛ زمانی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید؛ تبلیغات کلیکی بهترین و ایده آل ترین گزینه به حساب می آیند. درواقع در این صورت شما به یک ترافیک بسیار هدفمندی دست پیدا خواهید کرد. در صورتی که بهره گیری از سایر روش های تبلیغات، تقریبا هزینه ای دو برابری را با خود به همراه دارد. پس کافیست کمی سبک سنگین کنید. کمی به مقایسه این روش تبلیغات آنلاین و سایر روش ها بپردازید. مطمئنا به نتایج بسیار معقولی دست پیدا خواهید کرد.
به چالش برانگیز بودن PPC فکر کرده اید؟
PPC یا همان تبلیغات کلیکی در برخی موارد می تواند چالش برانگیز باشد. اما چگونه؟ زیرا هزینه شما را به سرعت و به شدت افزایش می دهد. در برخی موارد و در جدال برای ارسال پیشنهاد قیمت بالاتر در یک کلمه خاص ممکن است درگیر رقابت سختی شوید. اگر به عنوان مدیر عامل، بازاریاب و یا هر فرد دیگری و تنها از روی غرور و خودپسندی تصمیم میگیرید تا به هر قیمتی که شده، جایگاه بالاتری را نسبت به رقبا بدست آورید. این مسئله مسلم است که این کار، هزاران دلار خرج بر روی دست شما می گذارد. از طرفی به عنوان یک شرکت ایرانی می دانید تورم به طور دائم در حال تاثیرگذاری بر قیمت هر کلیک است.
از طرف دیگر باید مراقبت ترافیک های ناخواسته باشید. زیرا در برخی موارد این ترافیک ها مانع از رسیدن به هدف کمپین های تبلیغاتی خواهد شد. فرض کنید که شما می خواهید تبلیغات شما در موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ به نمایش درآید. از اینکه تبلیغ شما در گوشه ای ناشناخته و تاریک از اینترنت به نمایش گذاشته شود بیزارید. در نتیجه باید بتوانید این مسئله را مدیریت کنید. این کار با جدا کردن کمپین های شبکه های فرعی و دقت بر آگهی ها میسر خواهد بود.
البته نیازی به نگرانی نیست. شما می توانید با کارشناسان و متخصصان تیم بابک خسروی نیا مشورت کنید. آنها راهنمایی های دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.
این موضوع چقدر برایتان جالب بود؟
با انتخاب ستاره، امتیاز را ثبت کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای: ۱
اولین نفری باشید که امتیاز میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید